پرده سینما

تهیه کننده ها خواستار محدودیت صدور پروانه ساخت هستند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سخنگوی شورای عالی تهیه‌كنندگان:

بر محدودیت در صدور پروانه ساخت‌ها و گشایش طول مدت اكران تاكید داریم

 

منوچهر محمدی. عکس از حسن قارب. ایسنامنوچهر محمدی سخنگوی شورای عالی تهیه‌كنندگان در گفتگو با ایسنا اعلام کرد: جلسات شورای عالی تهیه‌كنندگان طی چند هفته اخیر عمدتا به مباحث مربوط به وضعیت تولید و نمایش در سینمای ایران متمركز بوده است.

وی نگرانی عمده تهیه‌كنندگان را افزایش تولیدات سینمایی و صدور پروانه ساخت برشمرد و اظهار داشت: تهیه‌كنندگان فضای نمایشی لازم را برای فیلمهایی كه طبعا در سال 89 تهیه خواهند شد، بسیار محدود و دشوار می‌بینند.

وی ادامه داد: محدودیتهای ایجاد شده در آیین‌نامه شورای صنفی سال 89 به گونه‌ای است كه به نظر می‌رسد، براساس نمایش حداكثری فیلمها طراحی شده و ساز و كار اتخاذ شده به ترتیبی است كه به نظر می‌رسد زمان نمایش فیلمها تقلیل یابد. طبیعتا این عامل دیگری است كه منجر می‌شود،فیلمهای سینمایی به فروش مطلوب و مورد نظر دست پیدا نكند.

محمدی افزود: نظرات كارشناسی تهیه‌كنندگان در شورای عالی بر این اصول استوار است كه توامان هم ما نیاز جدی به محدودیت در صدور پروانه ساخت داریم و هم امكان گشایش در طول مدت زمان نمایش فیلمها، در غیر این صورت آسیب شناسی پیش روی سینمای ایران افزایش فیلمهای پشت اكران و سوختن فیلمهای تولید شده سال جاری خواهد بود.

این تهیه كننده خاطر نشان كرد: چنانچه برای این مهم، كار و تصمیم عاجلی به عمل نیاید، مطمئنا ما امنیت لازم را برای سرمایه‌گذاری فیلمها از دست خواهیم داد و نارضایتی بیشتر تهیه‌كنندگان رابه دنبال خواهد داشت.

منوچهر محمدی در پایان گفت:اكنون شرایط به گونه‌ای است كه بیشترین نفع و امكان را از این شیوه نمایش، سینماداران خواهند برد. چند سالی است كه موازنه طبیعی بین تولیدكنندگان و توزیع‌كنندگان با سینماداران به نفع سینماران تغییر یافته و این شرایط مقایر با فضای سالم تعامل و تعادل بین تولید و نمایش است.

 


 تاريخ ارسال: 1389/1/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.