پرده سینما

ملکه بریتانیا از آنجلینا و دانیل دی لوییس جولی تقدیر کرد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آنجلینا جولیآنجلینا جولی و دانیل دی- لوییس از سوی الیزابت دوم ملکه بریتانیا مورد تقدیر قرار گرفتند. به گزارش خبرآنلاین، آنجلینا جولی اکنون می‌تواند نشان سلطنتی را هم به ستاره خود در هالیوود اضافه کند.

 

ملکه بریتانیا به طور افتخاری به بازیگر برنده اسکار لقب «دِیم» (Dame) داد که نسخه زنانه لقب «سِر» (Sir) است.

 

جولی که نماینده ویژه سازمان ملل است این لقب را روز جمعه به خاطر تلاش خود برای مبارزه با خشونت جنسی در مناطق جنگی دریافت کرد. جولی که برای فیلم دختر، گسیخته (1999) برنده اسکار بهترین بازیگر زن مکمل شد، در چند سال اخیر به خاطر فعالیت‌های انسان دوستانه در شورای روابط خارجی و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان مورد توجه بوده است. او سال گذشته نیز در پنجمین دوره جوایز سالانه هیئت رئیسه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، جایزه انساندوستانه جین هرشولت را دریافت کرد. 

او در واکنش به دریافت لقب افتخاری «دیم» گفت: «تقدیر شدن به خاطر مسائل مربوط به سیاست خارجی برای من خیلی ارزش دارد. این حوزه‌ای است که آرزو دارم زندگی کاری‌ام را وقف آن کنم.» از آنجا که جولی، بریتانیایی و شهروند کشورهای مشترک‌المنافع نیست نمی‌توان لقب «دیم» را اول نام او آورد.

استیون اسپیلبرگ کارگردان، بیل گیتس مؤسس شرکت مایکروسافت و رونالد ریگان رئیس جمهور پیشین آمریکا، از جمله آمریکایی‌هایی هستند که پیش از این از سوی الیزابت دوم تقدیر شده‌اند.

دانیل دی لوییسجولی این هفته به عنوان یکی از میزبانان یک نشست بین‌المللی با موضوع خشونت جنسی در لندن حضور داشت. او یکی از صدها نفری است که هر سال در سالروز تولد ملکه بریتانیا به خاطر خدماتشان به اجتماع در فهرست تقدیرشده‌ها قرار می‌گیرند.

اسامی افراد تقدیر‌شده هر سال دو بار - شب سال نو و سالروز تولد او در ماه ژوئن - منتشر می‌شود. این افراد به پیشنهاد دولت و مردم انتخاب می‌شوند. بیشتر این افراد که شامل سربازان، فعالان مدنی، چهره‌های دانشگاهی، بازرگانان و... هستند، معروف نیستند.

دانیل دی- لوییس بازیگر بریتانیایی برنده سه جایزه اسکار، به خاطر خدمات خود به دنیای هنر، از سوی الیزابت دوم به عنوان شوالیه معرفی شد و از این پس «سِر» خطاب می‌شود.

دی- لوییس که به خاطر فیلم‌های پای چپ من (1989)، خون به پا می‌شود (2007) و لینکلن (2012) سه بار جایزه اسکار بهتریت بازیگر مرد را دریافت کرده، گفت: «بسیار شگفت‌زده شدم و به همان اندازه خوشحال ام.»

هیلاری منتل نویسنده بریتانیایی، مگی اسمیت بازیگر بریتانیایی و دامین لوئیس ستاره سریال هوم لند، از دیگر تقدیرشده‌ها هستند.  

رتبه امپراتوری بریتانیا شامل درجه‌های نظامی و شهروندی است. درجه‌ها به‌ترتیب نزولی ارزش عبارتند از شوالیه عالی صلیب رتبه امپراتوری بریتانیا (GBE) یا بانوی عالی صلیب رتبه امپراتوری بریتانیا (GBE)، شوالیه فرمانده رتبه امپراتوری بریتانیا (KBE) یا بانوی فرمانده رتبه امپراتوری بریتانیا (DBE)، فرمانده رتبه امپراتوری بریتانیا (CBE)، افسر رتبه امپراتوری بریتانیا (OBE) و عضو رتبه امپراتوری بریتانیا (MBE). افرادی که به عنوان شوالیه معرفی می‌شوند، «سِر» یا «دِیم» لقب می‌گیرند.

 

 

آسوشیتدپرس / 13 ژوئن / ترجمه: علی افتخاری


 تاريخ ارسال: 1393/3/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.