پرده سینما

واکنش کیانوش عیاری به بازی ایران و آرژانتین

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کیانوش عیاریکیانوش عیاری که در 19، 20 سالگی به قول خودش در تیم "بوندسلیگا"ی اهواز دروازه‌بانی می‌کرد با اشاره به بازی خوب ملی‌پوشان کشورمان در برابر آرژانتین، از مسوولان کشور درخواست کرد، برای ادامه روند موفقیت‌آمیز این تیم شرایط ماندن کارلوس کی‌روش (مربی تیم ملی) را در ایران فراهم کنند.

به گزارش ایسنا، شاید کمتر کسی بداند که کارگردان فیلم سینمایی خانه پدری زمانی دروازه‌بان فوتبال بوده ولی بعد به قول خودش برای اینکه «کفه علاقه‌اش به سینما سنگین‌تر» می‌شود فوتبال را رها کرده و سراغ فیلمسازی می‌رود.

او می‌گوید حضورش در فوتبال فقط چهار-پنج سال دوام داشته و در سال 40، 50 در تیم فوتبال خلیج‌فارس اهواز دروازه‌بانی کرده است.

این کارگردان درباره بازی شامگاه 31 خرداد ماه ایران در مقابل آرژانتین در بازی‌های جام‌جهانی به خبرنگار ایسنا گفت: از فدراسیون و شاید هم مسوولان کشورم ممنونم که قبل از‌آغاز جام‌جهانی کارلوس کی‌روش را کنار نگذاشتند تا یک مربی ایرانی را روی صندلی مربی‌گری تیم ایران بنشانند. همانند زمانی که ایویچ را کنار گذاشتند، در شرایطی که او تیم ایران را ساخته بود.

عیاری در این‌باره تأکید کرد: انگار بعضی‌ها خوششان نمی‌آید که گفته شود ایران یک مربی یا مهندس خارجی دارد. همانند پنهان‌کاری که برای نصب آنتن 110 متری برج میلاد انجام شد.

او یادآور شد: وقتی قرار بود آنتن برج میلاد را نصب کنند، کوچکترین تصویری از این کار بزرگ مهندسی پخش نشد. چرا که مهندسان خارجی قرار بود این کار را انجام دهند در حالیکه همه می‌دانیم که روس‌ها این آنتن‌ها را نصب کردند. نمونه این اتفاق در کانادا هم رخ داد و وقتی می‌خواستند آنتن برج تورنتو را نصب کنند از چند روز قبل، از پخش مستقیم چنین کار دشوار و بزرگی خبر دادند و بر این نکته تأکید داشتند که این کار بزرگ توسط مهندسان روسی انجام می‌شود. اما با پنهان‌کاری ما حتی یک ثانیه تصویر از مراحل نصب آنتن برج میلاد دیده نشد.

عیاری ادامه داد: این رسم خوبی نیست که در جایی سرمایه‌گذاری می‌شود و بعد آن را به مسیری می‌کشانند که انگار باید همه چیز سر جای اول خود برگردد.

وی افزود: اگر از جنبه‌های سرسختانه و سرشار از غیرت بازی بازیکنان ایران بگذریم که البته این بخش برایم جذاب نیست، آنچه خود را در بازی ایران مقابل آرژانتین نشان داد، طراحی و وجود برنامه و فکر در این بازی بود؛ چیزی که برای اولین بار به وضوح نشان داده شد.

این کارگردان سینما در ادامه خاطرنشان کرد: با عدم تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش انگار تمامی میلیون‌ها دلاری را که برای این فوتبال سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، بیرون ریخته‌ایم. در حالی که به نظرم مردم ایران آمادگی دارند اگر فدراسیون فوتبال دم از بی‌پولی می‌زند، پول جمع کنند تا کی‌روش باز هم مربی ایران بماند. اما این را خوب می‌دانم که این درخواست نه در شأن کی‌روش است و نه در شأن فدراسیون فوتبال.

عیاری با اشاره به اینکه در جامعه ما مسائل مهمی مانند فقر وجود دارد ولی گاهی هزینه‌هایی حتی به صورت مخفیانه خرج می‌شود که آدم را آزار می‌دهد، ادامه داد: فوتبال ایران در حال حاضر صاحب موقعیتی است که استمرارش می‌تواند آن را همانند والیبال وارد مرحله جدیدی کند. والیبال ایران دیگر پس‌رفت نخواهد داشت که اگر هم داشته باشد در حد سلاطین والیبال دنیاست، پس این اتفاق می‌تواند برای فوتبال هم رخ دهد.

این کارگردان سینما در بخش پایانی سخنانش گفت:بازی شب گذشته ایران مقابل آرژانتین، یک شب تاریخی و بدیعی را برای کشور رقم زد و به همین دلیل از بالاترین مقامات اجرایی کشور می‌خواهم به طور جدی برای سرمایه‌هایی که به خاطر حضور کی‌روش صرف شده دل بسوزانند و مانع از دود شدن آن شوند.


 تاريخ ارسال: 1393/4/2
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.