پرده سینما

پردیس ملت این هفته میزبان هفته فیلم ناصر تقوایی است

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پردیس ملتهفته فیلم ناصر تقوایی با اکران سه فیلم ناخدا خورشید ، ای ایران و کاغذ بی خط از امشب در پردیس سینمایی ملت آغاز می شود.

به گزارش مهر، هفته فیلم تقوایی با اکران سه فیلم ناخدا خورشید ، ای ایران و کاغذ بی خط در قالب طرح اکران فیلم های خاطره انگیز در ماه مبارک رمضان در پردیس‌سینمایی ملت از امشب 14 تیرماه آغاز و تا پایان هفته ادامه دارد.

فیلم سینمایی ناخدا خورشید که در سال 65 به تهیه‌کنندگی هارون یشایائی و محمدعلی سلطان زاده ساخته شد، بازیگرانی همچون داریوش ارجمند، علی نصیریان، سعید پورصمیمی و پروانه معصومی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.  ناخدا خورشید داستان ناخدای یک لنج باری به نام ناخدا خورشید است که در گیر مسایل مختلفی می‌شود و در آخر پس از یک درگیری با افرادی که در ترور حسنعلی منصور دست داشته‌اند کشته می‌شود.

این فیلم توانست در پنجمین جشنواره فیلم فجر 1365 لوح زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد (داریوش ارجمند)، لوح زرین بهترین بازیگر نقش دوم مرد (سعید پورصمیمی) و همچنین جایزه ی یوزپلنگ برنزی در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم لوکارنو سال 1988 را دریافت کند.

فیلم سینمایی ای ایران  نیز در سال 68 به تهیه کنندگی هارون یشایائی و محمدعلی سلطان زاده و با موسیقی استادانه ناصر چشم‌آذر و فیلمبرداری محمود کلاری در لوکیشن ماسوله ساخته شد.

داستان فیلم به ماجراهای حین انقلاب ۱۳۵۷ برمی‌گردد که با بازی درخشان اکبر عبدی، حمید جبلی، غلامحسین نقشینه، محمد ورشوچی و حسین سرشار همراه است.

فیلم سینمایی کاغذ بی خط آخرین ساخته سینمایی ناصر تقوایی تا به امروز است که با هنرنمایی زنده یاد جمیله شیخی و خسرو شکیبایی به تهیه‌کنندگی حسین توکل‌نیا در سال 1380 ساخته شد.

ناصر تقوایی فیلمنامه کاغذ بی خط را بر اساس طرحی از مینو فرشچی نوشته است و بازیگرانی چون هدیه تهرانی، جمشید مشایخی و نیکو خردمند به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: سال‌هاست که جهانگیر و رویا همسرش به همراه دو فرزندشان زندگی آرامی دارند تا آنکه رویا برای ایجاد فضایی جدید در زندگی خانوادگی به رویاپردازی می‌پردازد و داستان‌های گوناگونی سرهم می‌کن


 تاريخ ارسال: 1393/4/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.