پرده سینما

حسین مسافر آستانه: مؤسسه رسانه های تصویری تاکنون سیصدهزار دلار ارز وارد کشور کرده است

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حسین مسافر آستانهاولین نشست رسانه ای مدیر عامل مؤسسه رسانه های تصویری حسین مسافر آستانه صبح امروز با حضور نمایندگان رسانه ها در سالن کنفرانس مؤسسه رسانه های تصویری برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیر عامل مؤسسه رسانه های تصویری با اشاره به فعالیت هایی که در روزهای ابتدایی آغاز به کارش تا امروز در مؤسسه رسانه های تصویری صورت گرفته گفت: یکی از برنامه های مؤسسه رسانه های تصویری حمایت از فیلم ها در مرحله تولید است. به این معنی که این مؤسسه به آثاری که به لحاظ فرهنگی در جامعه لازم هستند برای مرتفع شدن مشکلات پیش رو کمک می کند.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از برنامه های کاری مؤسسه حمایت از تولید آثار مستند است که نیاز به نمایش خانگی دارند. ما اصرای به فعالیت در حوزه تولید نداریم اما به لحاظ ضرورت جامعه این مؤسسه وارد کار می شود.

مسافر آستانه در ادامه یکی دیگر از فعالیت های مؤسسه رسانه های تصویری را نقد بهترین های سینمای جهان و ایران دانست و اظهار داشت که این مسئله می تواند به عنوان یک مبحث آموزشی برای فیلمسازان و به خصوص دانشجویان مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به دیگر فعالیت های مؤسسه رسانه های تصویری اظهار داشت: یکی دیگر از فعالیت های این مؤسسه آماده سازی فنی فیلم ها است که اعم از زیرنویس و ساخت منو می باشد.

مسافر آستانه خرید حقوق نمایش خانگی آثار و حمایت از آثار را جزو وظایف موسسه رسانه‌های تصویری دانست و از تیراژ فیلم های پخش شده اظهار نارضایتی کرد و اظهار داشت: از مهرماه تا امروز 22 عنوان از نمایش ها توزیع شده که از آن دو میلیون و سیصدهزار نسخه تکثیر شده است که متأسفانه آمار بسیار پایینی می باشد.

وی یکی دیگر از وظایف مؤسسه را تکمیل آرشیو فیلم دانست که برای حفظ تاریخ سینمای ایران لازم می باشد و اظهار داشت که این مؤسسه برای تکمیل کردن این آرشیو فیلم هایی که مربوط به مؤسسات دیگر نیز می باشند را خریداری کرده و نگاه می دارد.

وی در ادامه افزود: حمایت از برگزاری جشنواره ها علی الخصوص جشنواره فیلم فجر از دیگر فعالیت های مؤسسه رسانه های تصویری است که به تناسب و ضرورت صورت می گیرد و این مؤسسه هیچ نقشی در سیاست های جشنواره فجر ندارد.

مدیر عامل مؤسسه رسانه های تصویری ادامه داد: ما برای اولین بار یک ترتیل زیبا و کامل از آخرین قرائت های قرآن کریم آماده کرده ایم که طبق برنامه قرار بود در ابتدای ماه مبارک رمضان عرضه شود اما به دلیل مشکلات فنی این اتفاق نیفتاد و امیدواریم بتوانیم این محصول را که مؤسسه هیچ نگاهی اقتصادی به آن ندارد در نیمه ماه مبارک رمضان به دست مخاطبان برسانیم.

وی در ادامه بخش بین الملل را یکی از بخش های اصلی موفقیت مؤسسه دانست و اظهار داشت: این بخش تا کنون حدود سیصدهزار دلار ارز وارد کشور کرده است. تأکیدی بر هفته های فیلم دارم که عملاً این وظیفه از سوی سازمان سینمایی انجام گرفته و می گیرد. حضور در بازارهای بین المللی همواره از رسالت های مؤسسه رسانه های تصویری است و از آنجا که سالیانه تعداد کمی از فیلم های ایرانی در جشنواره های خارجی اکران می شوند این مسئله می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. تا امروز بیست و دو هفته فیلم صورت گرفته که عملکرد خوبی نیز داشته است.

وی افزود: جشنواره یاس در اولویت اهداف مؤسسه رسانه های تصویری قرار دارد و امیدواریم که این جشنواره بتواند در راستای ارتقای سطح فیلم های ویدیویی عملکرد خوبی داشته باشد.

مسافر آستانه در ادامه با اشاره به قاچاق محصولات فرهنگی مؤسسه اظهار داشت: این مؤسسه به دلیل رکود اقتصادی موجود، بحث قاچاق را جدی می گیرد که متأسفانه در دولت گذشته وظیفه مبارزه با آن از روی دوش مؤسسه برداشته شد و به سازمانی دیگر محول گردید که من دلیل آن را نمی دانم. بحث قاچاق نیازمند حمایت های لازم اصحاب رسانه است. من اعتقاد دارم از آنجایی که ما ملت شریفی داریم اتفاقی که در بحث خرید آثار غیر ارژینال رخ می دهد از ناآگاهی مردم است.

این نشست در ادامه با پرسش و پاسخ خبرنگاران ادامه یافت و با رونمایی از پوستر دومین جشنواره فیلم های ویدیویی یاس به پایان رسید.


 تاريخ ارسال: 1393/4/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.