پرده سینما

ایوبی: اخبار خوش سینمایی در راه است

پرده سینما

 

 








حجت الله ابوبی. عکس از الهام عبدلی. سایت پرده سینمارئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه قرار نیست خانه سینما و این سازمان در جشن روز ملی سینما موازی‌کاری داشته باشند از تعامل این دو نهاد خبر داد و همچنین سیاست وزارت ارشاد را دقت نظر در صدور پروانه ساخت فیلمنامه‌ها و نظارت هنگام ساخت دانست تا دیگر هیچ فیلمی هنگام اکران با مشکل روبه رو نشود.

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در گفتگو با مهر صحبت‌های مطرح شده مبنی بر اینکه قرار است دو جشن مجزا برای روز ملی سینما از سوی خانه سینما و سازمان سینمایی برگزار شود، سوء برداشت دانست و گفت: با اطمینان می‌گویم که خانه سینما و سازمان سینمایی هیچ برنامه‌ای متفاوت از یکدیگر و یا موازی‌کاری برای برگزاری جشن روز ملی سینما ندارند و فکر می کنم صحبت های مطرح شده در نشست خانه سینما باعث سوءبرداشت برخی افراد شده است.

وی ادامه داد: بعد از طرح این بحث که خانه سینما و سازمان همزمان اجرای برنامه دارند، با محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما صحبت شد و این مدیر سینمایی چنین بحثی را منتفی و تنها سوءبرداشت عنوان کرد.

ایوبی در پاسخ به این نکته که سوءبرداشت هایی از این دست به وجود اختلاف بین سازمان سینمایی و خانه سینما تعبیر می‌شود نظر شما چیست؟ بیان کرد: خوشبختانه اختلاف نظر و یا درگیری با خانه سینما نداریم و سازمان سینمایی در نهایت تفاهم و تعامل با خانه سینما قدم برمی دارد و ما همچنین قدردان زحمات یک سال گذشته خانه سینما هستیم.

 

هیات مدیره خانه سینما در یک سال گذشته تلاش بسیاری کرده است

 

رئیس سازمان سینمایی آرامش حاکم بر سینمای ایران را تنها به دلیل سیاست های سازمان سینمایی ندانست و تاکید کرد: این آرامش مرهون زحمت و تلاش های فراوان هیات مدیره خانه سینما در طول یک سال گذشته نیز هست. خانه سینما در یکسال گذشته بیش از 30 انتخابات برگزار کرد که برخی از این انتخاب ها سخت و پر تنش نیز بود.

ایوبی درباره برنامه ویژه سازمان سینمایی در روز ملی سینما گفت: اعضای خانه سینما به همراه دیگر اهالی سینما به افتخار روز ملی سینما در ضیافت شامی که سازمان سینمایی ترتیب داده است، حاضر می شوند. البته همه هماهنگی‌ها برای حضور اهالی سینما در این ضیافت را خانه سینما انجام داده است، بنابراین این اطمینان را می دهم که اختلافی بین ما وجود ندارد.

 

اخبار خوش سینمایی در راه است

 

این مدیر سینمایی افزود: در این ضیافت سینمایی صحبت هایی درباره یک سال سینمایی که از سر گذرانده ایم ارائه می کنم و پس از آن به اهالی سینما اخبار خوشی برای آینده سینمای کشور ارائه خواهم کرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره صحبت‌های اخیر علی جنتی وزیر ارشاد مبنی بر اینکه فیلم های مساله‌دار نباید ساخته شوند که به محاق توقیف بروند و تاکید وزیر به «قصه ها» گفت: ساخته نشدن فیلم‌‌های مساله دار نظر همیشگی وزیر ارشاد بوده است. آقای جنتی از روز نخست که مدیریت وزیر ارشاد را برعهده گرفت بر این موضوع تاکید داشت که در صدور پروانه ساخت باید دقت شود تا فیلم ها با مشکل اکران مواجه نشوند.

 

فیلم‌هایی که قرار است در اکران مشکل پیدا کنند از همان ابتدا نباید ساخت

 

وی در ادامه افزود: نقطه نظر علی جنتی این است که در یک جریان تعاملی با همدیگر قرار بگیریم تا هم تهیه کننده، کارگردان و دیگر عوامل فیلم و همچنین سازمان های مختلف دچار زحمت نشوند و در نهایت مخاطب سینمای ایران از این تولیدات بهره ببرد. برای حفظ شان سینما و مصالح اهالی سینما بهتر است که در یک جریان تعاملی با یکدیگر قرار بگیریم و فیلم هایی که گمان می رود ممکن است در اکران مشکل پیدا کنند از همان ابتدا نباید ساخت.

 

حفظ شأن سینما مستلزم ایجاد تعامل است

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم توجه به چنین سیاست کلانی از سوی فیلمسازان عنوان کرد: در نظر گرفتن چنین سیاستی با وجود همه حساسیت‌هایی که در سینما حاکم است کاملا منطقی و درست است. به همین دلیل اعضای شورای پروانه ساخت و نمایش سازمان سینمایی افراد برجسته و فرهیخته کشور هستند و اهالی سینما را می شناسند و سعی می کنند در گفتگو و تعامل با آنها این اصل را رعایت کنند.

ایوبی در پاسخ به این که نام بردن مستقیم از فیلم قصه ها ساخته رخشان بنی اعتماد توسط علی جنتی وزیر ارشاد به چه دلیل بوده است؟ گفت: با شناختی که من از وزیر ارشاد دارم اطمینان می دهم که منظور وزیر ارشاد این بوده است که به طور کلی باید چنین سیاستی را در نظر گرفت و اینگونه نیست که وزیر فقط مشکل را متوجه یک فیلم خاص بداند.


 تاريخ ارسال: 1393/6/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.