پرده سینما

چرا علی جنتی تاکنون به خانه سینما نرفته است؟

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چرا وزیر ارشاد به خانه سینما نمی‌رود یا با سینماگران به بحث و گفت‌وگو رو در رو نمی‌نشیند؟

 

 

علی جنتی. عکس از بیسنادر حالی که در یک ساله گذشته، چند وزیر و معاون وزیر برای تعاملات بین بخشی به خانه سینما رفته‌اند، اما هنوز سایه وزیر ارشاد بر این نهاد صنفی سنگین است؛ آن‌هم مخصوصا در روز‌هایی که سینماگران پرسش‌هایی درباره وضعیت نمایش فیلم‌های مجوزدار از او دارند. به گزارش ایسنا، در یک سال گذشته، حجت‌الله ایوبی چندین بار وزرای مختلفی که می‌توانند به نوعی به سینمای ایران کمک کنند را به خانه سینما دعوت کرده و آن‌ها نیز با روی گشاده به این نهاد صنفی آمدند و حرف‌های سینماگران را شنیدند و نظرات خودشان را هم بیان کردند.

چندین دیدار نیز بین مسئولان و هنرمندان در خارج از خانه سینما ترتیب داده شده است. در اکثر این دیدارها، علاوه بر امضای تفاهم‌نامه‌هایی که باید در آینده اجرایی شدن یا خاک‌خوردن‌شان را پیگیری کرد، مباحث مختلفی درباره نگرانی‌های دوطرف و همچنین کمک‌هایی که می‌توانند به یکدیگر کنند مطرح شد.

همچنین باید کمترین تاثیر این دیدارها را نشان دادن اهمیت جایگاه سینما در نزد دولت یازدهم جست اما در این میان سوال‌هایی نیز مطرح می‌شود که مهمترین آن، این سوال است که چرا وزیر ارشاد به خانه سینما نمی‌رود یا با سینماگران به بحث و گفت‌وگو رو در رو نمی‌نشیند؟

وزیر ارشاد در یک سال گذشته چندین و چند بار وارد مباحث حاشیه‌ای اکران سینما و فیلم‌ها شده و اگرچه تاکنون اهتمام قابل توجهی در حضور در مراسم‌های سینمایی که بیشتر امکان مونولوگ را فراهم می‌کند، داشته اما فضایی فراهم نشده است که بتواند با طیف گسترده‌ای از سینماگران به بحث و تبادل نظر بنشیند.

حضور علی جنتی در خانه سینما و یا حتی ترتیب دادن جلسه‌ای برای تبادل نظر با سینماگران، اگرچه به امضای تفاهم‌نامه و... ختم نمی‌شود اما می‌تواند منشاء گفت‌وگو‌های خوبی بین او و سینمایی‌ها در موضوعات مختلفی مانند وضعیت بودجه، تولید فیلم، حضور فیلم‌ها در عرصه بین‌الملل، اکران فیلم‌های مجوزدار از ارشاد و حتی اظهارنظرهای او شود.

البته از یاد نبرده‌ایم که سال گذشته همزمان با 21 شهریور ماه روز سینما به دستور علی جنتی،خانه سینما بازگشایی شد.

تاکنون نشست‌های سینماگران با عبدالرضا رحمانی‌فضلی (وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر)، سیدحسن قاضی‌زاده (وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)، سیدمحمدهادی ایازی (قائم مقام وزیر بهداشت)، علی ربیعی (تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور)، علی طیب‌نیا (وزیر وزیر امور اقتصادی و دارایی)، دریادار حبیب‌الله سیاری (فرمانده نیروی دریایی ارتش) و... در خانه سینما و یا مکان‌های دیگر برگزار شده است.


 تاريخ ارسال: 1393/7/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.