پرده سینما

دارن آرونوفسکی رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دارن رنوفسکیدارن آرونوفسکی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس صاحب‌نام آمریکایی به عنوان رئیس هیئت داوران شصت و پنجمین جشنواره فیلم برلین انتخاب شد. به گزارش ایسنا، آرونوفسکی که در جدیدترین ساخته‌اش زندگی حضرت نوح (ع) را به سینما آورد، از سوی برگزارکنندگان جشنواره فیلم برلین، یکی از سه رویداد معتبر سینمایی جهان به عنوان رئیس هیئت داوران معرفی شد.

آرونوفسکی در واکنش به این انتخاب گفت: سینما در جشنواره برلین همواره جذاب و تماشایی است و من بی‌صبرانه منتظر تماشای برترین آثار سینمایی جهان در این رویداد سینمایی هستم.

دیتر کاسلیک، رئیس جشنواره فیلم برلین نیز گفت: آرونوفسکی خود را به عنوان بازیگر سرشناس در میان سینماگران معاصر مولف متمایز کرده است.

این کارگردان آمریکایی اولین فیلم بلند خود را در سال 1998 با عنوان پی ساخت که با این فیلم موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم ساندنس شد و پس از آن فیلم مرثیه‌ای برای یک رویا را در سال 2000 در جشنواره کن رونمایی کرد و در سال 2006 فیلم تحسین شده‌ی چشمه را ساخت.

آرونوفسکی در سال 2008 بال فیلم کشتی‌گیر موفق به کسب شیر طلای جشنواره ونیز شد و این فیلم از سوی انحمن فیلم آمریکا به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب شد.

فیلم قوی سیاه در سال 2011 با بازی ناتالی پورتمن نیز موفقیت‌های بسیاری به دست آورد و پورتمن برای بازی در این فیلم موفق به کسب جایزه اسکار، گلدن گلوب و بافتای بهترین بازیگری شد.

فیلم جنجالی نوح جدیدترین ساخته آرونوفسکی است که با بازی راسل کرو در ماه مارس 2014 اکران شد و 359 میلیون دلار در گیشه جهانی فروخت.

شصت‌وهفتمین جشنواره فیلم برلین از تاریخ پنجم تا پانزدهم فوریه 2015 برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1393/8/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.