پرده سینما

یادداشت حجت الله ایوبی در سوگ انوشیروان ارجمند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انوشیروان ارجمنددر پی درگذشت انوشیروان ارجمند ، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی یادداشتی را منتشر  کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، متن یادداشت دکتر حجت الله ایوبی به شرح زیر است:

 

هنرمند واقعی از بطن جامعه برمی خیزد و در تلاطم زندگی رنج ها و شادی های مردم را بر دوش می کشد. به همین دلیل سخن گفتن از هنرمند بزرگ و مو سفید کرده ای همچون  انوشیروان ارجمند کار ساده ای نیست. بر این باورم که استواری فرهنگ و هنر این سرزمین وامدار پایداری هنرمندانی چنین است.

زنده یاد ارجمند در طول چند دهه بازیگری به همان نسبت که نقش ها را ماندنی و تصاویر بدیعی بر نگاتیوهای سینما ثبت کرده، در دل میلیون ها مخاطب تلویزیون نیز جاودانه شده است.

غم از دست دادن هنرمندی توانا دل سینماگران را هم غمگین کرده و وظیفه دارم به نمایندگی از اهالی سینما فقدان این هنرمند را به خانواده محترمشان و جامعه هنری تسلیت عرض کنم. یقیناً هنرمندانی همچون داریوش ارجمند،برزو ارجمند ،امیریل ارجمند و باقی بازماندگان در این خانواده هنرمند پرور راهش را دنبال خواهند کرد.

 

انوشیروان ارجمند حدود ساعت 13 یکشنبه - 23 آذر ماه - بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت و این خبر به تایید کادر پزشکی بیمارستان پارسیان رسیده است.

انوشیروان ارجمند در سریال‌هایی چون مختارنامه، امام علی (ع) و روزی روزگاری بازی کرده بود. دوئل، قاعده بازی، صبحانه‌ای برای دو نفر و محیا نیز از کارهای این بازیگر پیشکسوت در حوزه سینما بود.

این هنرمند فقید ۲۷ مهر ۱۳۲۰ در زاهدان به دنیا آمد. انوشیروان ارجمند، برادر بزرگتر داریوش ارجمند و همچنین پدر برزو ارجمند بود.

او از اواخر دهه ۴۰ به عنوان بازیگر و کارگردان تئاتر در مشهد فعالیت خود را آغاز کرد.


 تاريخ ارسال: 1393/9/23
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>زینب کریمی:

خدایش بیامرزد....

3+0-

چهارشنبه 26 آذر 1393




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.