پرده سینما

«مصاحبه» جنجالی، ۱۸ میلیون دلار فروخت!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

مصاحبهکمپانی «سونی» برای دیده شدن فیلم جنجالی «مصاحبه» آن را به‌صورت آنلاین در اختیار علاقه‌مندان قرار داد و با این اقدام به فروش ۱۸ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، فیلم «مصاحبه» با بازی «سث روگن» و «جیمز فرانکو» که درباره ترور رهبر کره ‌شمالی ساخته شده و کمپانی هالیوودی «سونی» را پس از هک شدن وب‌سایت‌اش، درگیر اختلافات سیاسی کرده است، با پخش آنلاین به فروشی ۱۸ میلیون دلاری دست پیدا کرد. فروش گیشه سینمایی این فیلم هم دو میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بوده است.

استودیو «سونی» روز گذشته اعلام کرد در عرض چهار روز بیش از دو میلیون نفر «مصاحبه» را از طریق اینترنت خریداری کرده‌اند و این فیلم را صدرنشین فروش آنلاین آثار این کمپانی کرده‌اند. فیلمی که بهانه حمله هکرهای کره شمالی به وب‌سایت «سونی» شد، از روز پنج‌شنبه در ۳۳۱ سینمای مستقل به نمایش درآمده و تاکنون به فروشی دو میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری رسیده است.

به‌نظر می‌رسد نه‌تنها مردم آمریکا بلکه ملت کره ‌شمالی هم کنجکاو هستند بدانند «روگن» در این فیلم چه گفته‌ که این جنجال‌ بزرگ بین‌المللی را برپا کرده است. براساس گزارش یکی از خبرنگاران رادیوی کره ‌شمالی، مردم این کشور سعی می‌کنند از طریق کارت‌های حافظه و سی‌دی به نسخه‌های غیرقانونی این فیلم دست پیدا کنند، از آنجا که مردم کره‌ شمالی به اینترنت دسترسی ندارند، تلاش می‌کنند از طریق مرز شمالی‌شان با کشور چین، نسخه‌هایی از «مصاحبه» را به‌دست آورند.

به گزارش هالیوودریپور‌تر، مدیر مرکز پژوهش جهانی کره ‌شمالی درباره موضع‌گیری دولت کشورش نسبت به فیلم «مصاحبه» گفت: این رژیم استالینی دلایل متعددی برای مخالفت با فیلم «مصاحبه» دارد. ترور شدن «کیم» در این فیلم، تصویر و قدرت این دیکتاتور را در اذهان مخدوش می‌کند. کره ‌شمالی عادت دارد رهبران خود را برای مردم تبدیل به بت کند.

حمله سایبری کمپانی «سونی» از روز ۲۴ نوامبر آغاز شد و پس از مدتی گروه «حافظان صلح» که مسئولیت این اقدامات را بر عهده گرفت، تهدید کرد که درصورت نمایش این فیلم، حملاتی مشابه با ۱۱ سپتامبر خواهد داشت. در پیامی که هکر‌ها منتشر کردند، آمده است: دنیا مملو از ترس خواهد شد. ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را به‌خاطر آورید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که فاصله خود را از این مکان حفظ کنید و خانه‌تان را در این منطقه ترک کنید. هر اتفاقی در چند روز آینده رخ دهد به‌دلیل طمع کمپانی «سونی» خواهد بود!

با ادامه روند این تهدید‌ها، «جیمز فرانکو» و «سث روگن» دو بازیگر اصلی فیلم «مصاحبه» تصمیم گرفتند، هیچ نشست رسانه‌ای برای تبلیغ این فیلم نداشته باشند، همچنین اکران این فیلم در نیویورک محل حادثه ۱۱ سپتانبر لغو شد. هکر‌ها پیش از این مدعی شده بودند که اسناد منتشرشده بخش کوچکی از اطلاعات به سرقت ‌رفته از سرورهای «سونی» است و گفته می‌شود حجم اطلاعات به سرقت‌ رفته بیش از ۱۱ ترابایت بوده است. در این فیلم، «جیمز فرانکو» نقش مجری یک شبکه تلویزیونی و «سث روگن»، نقش تهیه‌کننده این برنامه را بر عهده دارند. این دو قرار است یک مصاحبه کم‌سابقه با «کیم جونگ اون»، رهبر کره‌ شمالی داشته باشند که در این میان سازمان سیا مطلع شده و از آن‌ها می‌خواهد که او را ترور کنند.

«آرون سورکین»، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده آمریکایی در مطلبی در روزنامه «نیویورک‌تایمز» خشم خود را از حمله هکر‌ها ابراز کرده و رسانه‌ها را متهم کرد که با گشتن به‌دنبال بحث‌برانگیز‌ترین مطالب افشا شده و انتشار آن‌ها عملاً آب به آسیاب هکر‌ها می‌ریزند. او در عین حال به هالیوود به‌خاطر انفعال‌اش در حمایت از کارکنان شرکت سونی که اطلاعات شخصی آن‌ها افشا شده است، حمله کرد. «جیمز فرانکو» و «ست روگن» بازیگران اصلی فیلم «مصاحبه» نیز به‌طور علنی حمله هکر‌ها را محکوم کرده و در یک برنامه گفتگوی طنز در شبکه‌های تلویزیونی آمریکا گفتند که بازپخش این اطلاعات خصوصی درحقیقت‌‌ همان چیزی است که این تبهکاران می‌خواستند.



 تاريخ ارسال: 1393/10/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.