پرده سینما

آکادمی اسکار، تهیه‌کنندگان «پسرانگی» را نپذیرفت

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جایزه «بهترین فیلم» اسکار به تهیه‌کنندگان یک فیلم سینمایی اهدا می‌شود، اما قوانین آکادمی به جای اینکه به سادگی از نام‌های تهیه‌کنندگان در تیتراژ فیلم پیروی کنند، خودشان تعیین می‌کنند که آیا تهیه‌کنندگان هر فیلم واقعا استحقاق دریافت این لقب را دارند یا خیر؟

 

 

فیلم پسرانگی ساخته ریچارد لینکلیترفیلم تحسین‌شده پسرانگی ساخته ریچارد لینکلیتر که فیلم اول گلدن گلوب شد، ممکن است در اسکار به مشکل بربخورد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، آکادمی اسکار تصمیم گرفته که از نظر انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا پیروی کند و نقش کلیدی دو تهیه کننده فیلم پسرانگی را به عنوان تهیه‌کنندگی به رسمیت نشناسد. این تصمیم ضربه‌ای بزرگ به امیدهای جان اشلاس از کمپانی سینتیک مدیا و جاناتان سرینگ رییس کمپانی آی‌اف‌سی فیلمز وارد کرد که تهیه کنندگان این فیلم تحسین شده هستند.

به این ترتیب اگر این فیلم – که به عنوان بهترین فیلم درام جوایز گلدن گلوب نیز انتخاب شد – موفق به دریافت جایزه اسکار در روز بیست و دوم ماه فوریه شود، اشلاس و سرینگ باید روی صندلی‌های خود بنشینند و به جای آن‌ها ریچارد لینکلیتر و کتلین ساترلند که به عنوان مدیر تهیه وارد پروژه شده بود برای دریافت جایزه روی صحنه بروند!

سخنگوی آکادمی اعلام نکرد که وضعیت دقیق تهیه‌کنندگی این فیلم در حال حاضر چطور است، اما اگر همانطور که انتظار می‌رود در روز پانزدهم ماه ژانویه پسرانگی برای دریافت جایزه بهترین فیلم سال در مراسم اسکار نامزد شود، آکادمی نظر خود را رسماً اعلام خواهد کرد.

جایزه «بهترین فیلم» اسکار به تهیه‌کنندگان یک فیلم سینمایی اهدا می‌شود، اما قوانین آکادمی به جای اینکه به سادگی از نام‌های تهیه‌کنندگان در تیتراژ فیلم پیروی کنند، خودشان تعیین می‌کنند که آیا تهیه‌کنندگان هر فیلم واقعا استحقاق دریافت این لقب را دارند یا خیر؟

اشلاس که وکیل درازمدت لینکلیتر بوده و همچنین سرینگ از اولین حامیان ساخت فیلم پسرانگی بودند؛ پروژه‌ای که کامل کردنش 13 سال به طول انجامید. لینکلیتر اولین بار درباره ایده‌ای که خود آن را پروژه 12 ساله می‌نامد در ماه سپتامبر سال 2001 با این دو نفر صحبت کرد. هر دو نفر به سرعت از این پروژه حمایت کردند و کمپانی سرینگ سالی 200 هزار دلار به مدت 12 سال برای تأمین سرمایه این فیلم فراهم کرد و اشلاس هم تدارکات ویژه لازم برای این فیلم را راه‌اندازی کرد.

این تصمیم بعضی از تهیه‌کنندگان که در ساخت فیلم حضور نداشته‌اند را نیز خشمگین کرده و به گفته آن‌ها اشلاس و سرینگ برای نقشی حیاتی که در ساخت پروژه‌ای کاملاً خاص و غیرعادی که تنها برای سه یا چهار روز در هر سال فیلمبرداری می‌شد مستحق دریافت عنوان تهیه‌کننده هستند، حتی اگر این مسئله با کتاب قوانین هم‌خوانی نداشته باشد.

به گفته ونس ون پتن مدیر اجرایی ملی انجمن تهیه‌کنندگان، این انجمن افرادی را رسماً به عنوان تهیه‌کننده می‌شناسد که در طی تمام پروسه تهیه فیلم از جمله توسعه فیلمنامه، انتخاب بازیگران، آماده‌سازی، فیلمبرداری و حضور در صحنه شرکت داشته باشند. آکادمی اسکار هم معمولا از تصمیم‌های انجمن تهیه‌کنندگان حمایت می‌کند.


 تاريخ ارسال: 1393/10/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.