پرده سینما

اوباما به تماشای «سلما» نشست

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اوبامایک روز پس از آن که اسکار فیلم «سلما» را در بعضی رشته‌ها نادیده گرفت، باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید به تماشای این فیلم نشست. به گزارش مهر و به نقل از نیویورک دیلی‌نیوز، باراک اوباما جمعه ‌شب با استقبال از اعضای سازنده این فیلم که درباره مقطعی از مبارزات مارتین لوترکینگ در جنبش مدنی است، به تماشای این فیلم نشست.  به این ترتیب توپی را که اسکار به زمین زده بود، اوباما برداشت.

اسکار از نامزد کردن بازیگر مرد این فیلم که در نقش مارتین لوترکینگ ظاهر شده و کارگردان زن سیاهپوست این فیلم خودداری کرد. پنج‌شنبه شب و در انتهای روزی که در آغازش مراسم اعلام اسامی نامزدهای اسکار برگزار شد، کاخ سفید اعلام کرد این فیلم فردا شب برای رئیس‌جمهوری و با حضور دست‌اندرکاران ساخت آن، به نمایش درمی‌آید. اسکار ۲۰ نامزد بخش بازیگری را که شامل بازیگران زن و مرد در نقش‌های اصلی و مکمل می‌شود، از میان سفیدپوستان انتخاب کرد. لیست کارگردانان نیز تقریباً همه سفیدپوست هستند و تنها آلخاندرو ایناریتو کارگردان «مرد پرنده‌ای» لاتین‌تبار است.

«سلما» تنها به‌عنوان یکی از هشت فیلم نامزد شده برای بهترین فیلم جای گرفته است. این در حالی است که دیوید اویلوو بازیگر بریتانیایی نقش لوترکینگ از نامزدهای گلدن گلوب بود. فیلم «سلما» را اوپرا وینفری تهیه کرده است. در فهرست مهمانان این فیلم در کاخ سفید اوپرا وینفری به‌عنوان تهیه‌کننده، جان لگند خواننده و «کامان» رپری که ترانه «پیروزی» را ساخته‌اند، حضور داشتند. دیوید اویلوو بازیگر نقش لوترکینگ، کارمن اجوگو که در نقش کورتا اسکات کینگ همسر لوترکینگ بازی کرده، تیم راث که در نقش جورج والاس فرماندار آلاباما بازی کرده و آوا دوورنای کارگردان نیز دیگر میهمانان کاخ سفید بودند.

انتظار می‌رفت آوا دوورنای به‌عنوان اولین زن آمریکایی-آفریقایی نامزد کارگردانی اسکار شود. با این حال پیش از اعلام اسامی، او گفته بود می‌داند نامزد نمی‌شود چون زن است و سیاهپوست است. او گفته بود این برای من مهم نیست، اما می‌دانم برای خیلی از مردم اهمیت دارد. در میان دیگر فیلم‌های نامزد شده برای بخش بهترین فیلم اسکار، شامل «تک‌تیرانداز آمریکایی»، «پسرانگی»، «مرد پرنده‌ای»، «هتل بزرگ بوداپست»، «بازی تقلید»، «تئوری همه‌چیز» و «ویپلش» تنها «سلما» تاکنون در کاخ سفید نمایش داده شده است.

اوباما چندی پیش در گفتگو با مجله «پیپل» اعلام کرده بود «پسرانگی» فیلم مورد علاقه‌اش در سال ۲۰۱۴ است. در عین حال روز دوشنبه به‌عنوان روز مارتین لوترکینگ در تاریخ آمریکا شناخته می‌شود و به‌همین مناسبت، سینما‌ها این فیلم را نیم‌بها برای دانش آموزان و دانشجویان نمایش خواهند داد.


 تاريخ ارسال: 1393/10/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.