پرده سینما

لیام نیسون و انتقاد از نگهداری اسلحه توسط مردم عادی آمریکا

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

نیسونلیام نیسون بازیگر مشهور مجموعه سه‌گانه «ربوده‌شده»، یکی از پرهوادار‌ترین شخصیت‌های اکشن، از نگهداری تعداد بالای اسلحه توسط مردم عادی در آمریکا انتقاد کرد. به گزارش مهر و به نقل از هالیوودریپور‌تر، شخصیت برایان میلز در فیلم‌های سه‌گانه «ربوده‌شده» هیچ مشکلی در استفاده از اسلحه برای نابود کردن آدم‌بدهایی که خودش و خانواده‌اش را مورد آزار قرار دهند ندارد، اما بازیگر این شخصیت یعنی لیام نیسون خیلی دل خوشی از اسلحه ندارد.

این بازیگر ایرلندی در مصاحبه‌ای با گلف‌نیوز دبی به مسأله تعداد بالای سلاح‌های موجود در خانه‌های مردم اشاره کرد و با توجه به اتفاقات مجله شارلی ابدو گفت: اول از همه باید بگویم که دعا‌ها و احساسات‌ام همراه با افرادی است که جان‌شان را از دست دادند. وی افزود: اسلحه‌های بسیار زیادی در دسترس مردم است، مخصوصاً در آمریکا. فکر کنم جمعیت کل آمریکا حدود ۳۲۰ میلیون است. بیش از ۳۰۰ میلیون اسلحه در این کشور وجود دارد که بیشترشان هم به‌طور خصوصی در مالکیت افراد ساکن این کشور قرار دارد. به‌نظر من این یک رسوایی است. هر هفته داریم روزنامه‌ها را برمی‌داریم و می‌بینیم که باز هم چند کودک دیگر در مدارس کشته شده‌اند.

وقتی از او پرسیده شد که‌ ‌آیا بازی کردن شخصیت مأمور سابق سی‌آی‌ای برایان میلز که بسیار از اسلحه‌اش استفاده می‌کند با دیدگاه‌های شخصی‌اش تضاد دارد یا خیر، نیسون پاسخ داد که از نظر او این نقش مردم را تشویق نمی‌کند که بروند و برای خود اسلحه تهیه کنند. او گفت: خود من هم با تماشای فیلم‌های کابویی بزرگ شدم و عاشق انجام حرکت جلو گرفتن دو انگشت مانند اسلحه و درآوردن صدای بنگ‌بنگ، تو مرده‌ای بودم. اما من در آخر تبدیل به یک قاتل نشدم! فکر می‌کنم این قدرت سینماست. شخصیتی مانند برایان میلز که با اسلحه‌های خود به‌دنبال انتقام گرفتن می‌رود یک فانتزی به‌تمام معناست. فقط در فیلم‌هاست.

لیام نیسون در همین رابطه، اضافه کرد: فکر می‌کنم می‌تواند به مردم یک نوع خلاصی موقت از تمام استرس‌های زندگی و تمام چیزهای دیگر بدهد. معنی‌اش این نیست که همه‌شان قرار است بروند بیرون و یک اسلحه تهیه کنند. لیام نیسون با «ربوده‌شده ۳» اکنون در صدر باکس آفیس آمریکا حضور دارد.


 تاريخ ارسال: 1393/10/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.