پرده سینما

بهرام رادان سفیر ملی برنامه مبارزه علیه گرسنگی سازمان ملل شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رادان در اولین واكنش به این انتصاب گفت: من بسیار مفتخرم كه به‌عنوان اولین سفیر ملی این نهاد در جمهوری اسلامی ایران برگزیده شده‌ام و مشتاق همكاری با برنامه جهانی غذا در راستای كمك به گرسنگان جهان هستم

 

 بهرام رادانبرنامه جهانی غذا، بازیگر محبوب سینمای ایران، بهرام رادان را به‌عنوان اولین سفیر ایرانی برنامه جهانی غذا در مبارزه علیه گرسنگی منصوب كرد.

به گزارش ایلنا بهرام رادان در اولین واكنش به این انتصاب گفت: من بسیار مفتخرم كه به‌عنوان اولین سفیر ملی این نهاد در جمهوری اسلامی ایران برگزیده شده‌ام و مشتاق همكاری با برنامه جهانی غذا در راستای كمك به گرسنگان جهان می‌باشم.

در سال گذشته، اثرات روز افزون بحران اقتصادی در پی بحران نرخ بالای مواد غذائی در سال 2008، سبب شد تا تعداد گرسنگان درجهان به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یابد. بیش از یك میلیارد نفر در سراسر جهان هر روز گرسنه هستند و در جهان در حال توسعه یك سوم مرگ و میرها در بین كودكان زیر 5 سال به كمبودهای تغذیه ای مرتبط است

رادان گفت: من می‌خواهم سهمی در تلاش جهانی برای ساختن دنیائی عاری از گرسنگی داشته باشم.

بهرام رادان، كه با درخشش در فیلم‌های متعدد و كسب چندین جایزه از محبوبیت خاصی برخوردار گردیده، قرار است همكاری نزدیكی با برنامه جهانی غذا داشته باشد. این همكاری شامل بازدیدهای میدانی از پروژه برنامه جهانی غذا می‌باشد كه به بیش از 38،000 پناهنده افغان و عراقی در مهمان‌شهرهای سراسر كشور كمك غذائی ارائه می‌دهد.

در حدود 3،000 دختر دانش‌آموز پناهنده و آموزگارانشان نیز از مشوق‌های تحصیلی بهره می‌برند.

در حال حاضر برنامه جهانی غذا برای 22 میلیون كودك دانش‌آموز در 70 كشور دنیا كه نیمی از آنها دختر می‌باشند وعده غذائی فراهم می‌كند.

بهرام رادان هم‌چنین در زمینه ارتقاء سطح آگاهی ایرانیان از گرسنگی در جهان و مسائل پناهندگان در كشور تلاش خواهد كرد. این فعالیت‌ها شامل حضور در رسانه‌های گروهی و برنامه‌های جذب منابع می‌باشد كه سطح آگاهی عموم را از برنامه جهانی غذا، فعالیت‌های آن و بحران‌های غذائی در سراسر جهان بالا می‌برند.

رادان به جمع سایر نام‌آوران جهان كه از شهرت خود برای كمك به برنامه جهانی غذا در بالا بردن آگاهی مردم در مبارزه علیه گرسنگی جهانی بهره می‌گیرند مانند فوتبالیست‌های مشهور كاكا و رونالدینیو، بازیگر معروف درو بریمور و سایر افراد برجسته می‌پیوندد.


 تاريخ ارسال: 1389/2/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.