پرده سینما

تجلیل از آلمادوار توسط فیلمنامه‌نویسان آمریکا

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

پدروانجمن فیلمنامه‌نویسان آمریکا با اهدای جایزه دستاورد فیلمنامه‌نویسی به پدرو آلمادوار، از وی تجلیل می‌کند. به گزارش مهر و به نقل از هالیوودریپور‌تر، پدرو آلمادوار جایزه ژان رنوآر دستاوردهای فیلمنامه‌نویسی انجمن نویسندگان آمریکا را دریافت خواهد کرد. این جایزه از یک فیلمنامه‌نویس بین‌المللی که خارج از ایالات متحده و به زبان‌های دیگر کار می‌کند، تجلیل می‌کند.

 «آلمودوار» که فیلم‌نامه همه فیلم‌هایش را خودش نوشته است، در سال ۱۹۹۹ «همه چیز درباره مادرم» را ساخت که به موفقیت جهانی بی‌نظیری دست یافت. طراحی صحنه و پلات این فیلم اقتباس از آثار «فدریکو گارسیا لورکا» و «تنسی ویلیامز» است. این فیلم بیش از هر فیلم دیگری در میان کشورهای اسپانیولی‌زبان موفق به کسب جوایز جهانی، از جمله اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان شد.

آلمادوار طی چند دهه فعالیت سینمایی جوایز جهانی متعددی کسب کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه (۲۰۰۳)، جایزه بهترین فیلم‌نامه و بهترین فیلم غیرانگلیسی (۲۰۰۳) و جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی (۱۹۹۹) از بافتا، جایزه بهترین فیلم اول جشنواره برلین (۱۹۸۷)، جایزه بهترین فیلم‌نامه (۲۰۰۶)، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم معنوی (۱۹۹۹) جشنواره کن، دو جایزه بهترین فیلم خارجی و بهترین فیلم اتحادیه اروپا (۲۰۰۰) از سزار فرانسه، جایزه منتخب تماشاگران (۲۰۰۶) و بهترین فیلم از جوایز فیلم اروپا، جایزه بهترین فیلم خارجی از جوایز فیلم آلمان (۲۰۰۰)، دو جایزه بهترین کارگردانی (۲۰۰۷) و (۲۰۰۰) از جوایز گویا اسپانیا، جایزه بهترین فیلم خارجی لومیر فرانسه (۲۰۰۰)، جایزه پرنس آستوریاس برای یک عمر دستاورد هنری (۲۰۰۶)، دو جایزه بهترین فیلم سال از جشنواره سن‌سباستین (۱۹۹۹) و (۲۰۰۶)، جایزه منتخب تماشاگران جشنواره تورنتو (۱۹۸۸)، جایزه بهترین فیلم‌نامه جشنواره ونیز (۱۹۸۸) اشاره کرد.

هاوارد‌ای رادمن معاون انجمن نویسندگان آمریکا گفت: فیلمنامه‌های او که با شور و مراقبت فراوان کارگردانی می‌شوند به ما درباره لایه‌های خارجی سرزمین بومی او و لایه‌های داخلی قلب‌های خودمان چیزهای زیادی آموخته‌اند. یک فیلمنامه آلمادوار مانند پریدن از بالکون گائودی می‌مانند، می‌چرخد، بالا می‌رود، صعود می‌کند، کج می‌شود، غلط می‌خورد، سقوط می‌کندو همیشه هم حیرت‌انگیز و حیرت‌زده روی پایش فرود می‌آید.

از دریافت‌کنندگان پیشین این جایزه می‌توان به سوسو دآمیکو و تونینو گرا فیلمنامه‌نویسان فقید ایتالیایی و همچنین فیلمسازان ژاپنی آکیرا کوروساوا و شینوبو هاشیموتو اشاره کرد. آلمادوار به این ترتیب به جمع افراد دیگری که قرار است در این مراسم مورد تجلیل قرار بگیرند یعنی بن افلک، هارولد رامیس و مارگارت ناگل پیوست. جوایز انجمن نویسندگان سال ۲۰۱۵ روز چهاردهم ماه فوریه در دو مراسم جداگانه در شهرهای نیویورک و لس‌آنجلس به برندگان امسال اهدا خواهند شد.


 تاريخ ارسال: 1393/11/3
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.