پرده سینما

آنجلینا جولی به دیدن آوارگان کرد عراق رفت

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

جولیآنجلینا جولی در سفری که به عراق کرده است گفت دنیا باید برای پناهندگان سوریه و عراق کارهای بیشتری انجام دهد. به گزارش مهر و به نقل از تایم، بازیگر و کارگردان هالیوودی آنجلینا جولی که روز یکشنبه در یکی از کمپ‌های پناهندگان در شمال عراق صحبت می‌کرد، از جامعه جهانی درخواست کرد تا حمایت‌های مالی بیشتری را به پناهندگان سوریه و عراق اختصاص دهند تا بتوانند به این صورت از یک فاجعه انسانی دیگر جلوگیری کنند.

سازمان پناهندگان سازمان ملل که UNHCR نام دارد، با کمبود بودجه بسیار شدید روبه‌رو شده است. این سازمان در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که سال گذشته تنها نیمی از مبلغ ۳۳۷ میلیون دلار لازم برای تأمین سرمایه برنامه حمایت از پناهندگان داخلی عراق و سوریه را دریافت کرده است. جولی در پنجمین سفرش به کشور عراق به‌عنوان سفیر سازمان UNHCR به رسانه‌ها گفت: اینکه می‌بینم از زمان آخرین بازدیدم از عراق تا به حال چقدر وضعیت انسانی این کشور بد‌تر شده، شوک‌آور است.

به گزارش UNHCR بیش از ۷ میلیون شهروند سوریه و تقریباً دو میلیون عراقی از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه و حملات گروه تندروی داعش در داخل کشور آواره و بی‌پناه شده‌اند. تقریباً چهار میلیون پناهنده سوری در حال سفر به کشورهای همسایه ترکیه، لبنان، مصر، عراق و اردن برای پیدا کردن سرپناه هستند. جولی اضافه کرد: ما در حال حاضر به‌عنوان یک جامعه بین‌المللی مورد آزمایش قرار گرفته‌ایم و تا به اینجا، حتی با وجود تمام تماش‌های سرسختانه و نیت‌های خیر، جامعه بین‌المللی است که در حال شکست خوردن است.


 تاريخ ارسال: 1393/11/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.