پرده سینما

امروز چه فیلم‌هایی به نمایش درمی‌آیند؟

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

«رخ دیوانه»، «کربلا، جغرافیای یک تاریخ»، «دو»، «بهمن»، «اعترافات ذهن خطرناک من» و «یحیی سکوت نکرد» از جمله فیلم‌هایی است که اهالی رسانه امروز به تماشای آن می‌نشینند. به گزارش مهر، «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی، مستند «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» به کارگردانی داریوش یاری، «دو» به کارگردانی سهیلا گلستانی، «بهمن» به کارگردانی مرتضی فرشباف، «اعترافات ذهن خطرناک من» به کارگردانی هومن سیدی، «یحیی سکوت نکرد» به کارگردانی کاوه ابراهیم‌پور امروز پنجشنبه ۱۶ بهمن‌ماه در پنجمین روز از جشنواره در برج میلاد به نمایش گذاشته می‌شود.

ابوالحسن داوودی با «رخ دیوانه» در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور دارد. این فیلم ساعت ۱۰ صبح امروز در برج میلاد به نمایش گذاشته می‌شود. این فیلم داستان چند جوان است که در یک قرار اینترنتی با یکدیگر آشنا شده و به‌دنبال یک شوخی و شرط‌بندی در مسیری پیچیده و دلهره‌آور می‌افتند. مسیری که درک جدیدی از زندگی و اجتماع را برای هرکدامشان رقم می‌زند. طناز طباطبایی، صابر ابر، ساعد سهیلی، نازنین بیاتی، امیر جدیدی، سحر هاشمی، رضا آحادی، فرنوش آل‌احمد، بیژن امکانیان، گوهر خیراندیش، امیرمحمد زند و... در این فیلم حضور دارند.

مستند «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» نیز در بخش سینماحقیقت ساعت ۱۲: ۴۵ دقیقه به کارگردانی داریوش یاری در برج میلاد روی پرده می‌رود. سومین فیلمی که امروز در کاخ جشنواره نمایش داده می‌شود، اولین ساخته سینمایی سهیلا گلستانی با نام «دو» است، این فیلم در بخش «نگاه نو» سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ساعت ۱۴ اکران می‌شود. در خلاصه داستان «دو» آمده است: بهای هر لحظه وجد را باید با رنج درون پرداخت. به‌نسبتی سخت و لرزآور به‌میزان آن وجد. بهای هر ساعت دلپذیر را با سختی دلگزای سال‌ها، پشیزهای تلخ و پررشک. خزانه‌های سرشار از اشک... در این فیلم بازیگرانی چون پرویز پرستویی، مهتاب نصیرپور، سوگل خلیق، محمد ربانی، مهرانه مهین‌ترابی، محمدعلی سجادی، سارا قراچه‌داغی، مصطفی زند، پیمان جعفری، سارا پورصبری، الهام شعبانی، سمیه برجی، رضا مسعودی، علی احسانی، جواد فراهانی، امیر جنابی، ارد زند، سمانه وفایی، منیر شاهین و حسام نورانی بازی می‌کنند.

«بهمن» به کارگردانی مرتضی فرشباف ساعت ۱۶: ۳۰ در بخش سودای سیمرغ اکران می‌شود. در خلاصه داستان «بهمن» آمده است: هما پرستار مجرب بیمارستان پیشنهاد شب‌کاری و مراقبت از خانم مسنی را می‌پذیرد. اولین روز کاری‌اش، اولین برف سال می‌بارد. در تمام طول این ۱۰ روز مراقبت نه برف بند می‌آید و نه او می‌تواند بخوابد... فاطمه معتمدآریا، احمد حامد، فریده اسماعیلی، مریم شیرازی و شیرین یزدان‌بخش در این فیلم حضور دارند.

اما هومن سیدی کارگردان سینما فیلم خود را با نام «اعترافات ذهن خطرناک من» عصر امروز ساعت ۱۹ در بخش سودای سیمرغ نمایش می‌دهد، این فیلم در ۲۴ ساعت روایت می‌شود و درباره مردی است که یک روز کامل هیچ چیز را به‌یاد نمی‌آورد. سیامک صفری، نگار جواهریان، عباس غزالی، چکامه چمن‌ماه، میثاق زارع، بیژن سراج، بابک بهشاد، رؤیا نونهالی، بابک حمیدیان، هومن سیدی و میترا حجار هستند.

آخرین فیلمی که امروز و در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود، «یحیی سکوت نکرد» به کارگردانی کاوه ابراهیم‌پور ساعت ۲۱: ۳۰ در برج میلاد اکران می‌شود. این فیلم داستان پسربچه‌ای هفت ساله است که پدرش بنا به شرایطی او را به عمه‌اش می‌سپارد. کودک عمه خود را ندیده و هیچ‌ شناختی نسبت به او ندارد. حضور او در خانه قدیمی و فضای پر رمز و راز این خانه فضای خاصی را در داستان به وجود آورده است. فاطمه معتمدآریا، ندا جبرئیلی، تورج منصوری، رابعه اسکویی، علیرضا محمدی، مریم شیرازی و ماهان نصیری از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.


 تاريخ ارسال: 1393/11/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.