پرده سینما

تشکر ویژه الله‌مدد شاهسون از برزیده

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

الله‌مدد شاهسون، دیپلمات ایرانی زنده‌ مانده در مزار شریف در جمع خبرنگاران عنوان کرد با دیدن این فیلم تمام خاطرات تلخ سال‌های دور برایش زنده شده و به‌یاد رفقای شهیدش افتاده است. به گزارش مهر، الله‌مدد شاهسون، دیپلمات زنده مانده از فاجعه کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف پس از نشست خبری فیلم «مزار شریف» در جمع خبرنگاران، گفت: از گروه سازنده فیلم «مزارشریف» به‌خصوص از عبدالحسن برزیده تشکر می‌کنم که این فیلم را ساخت تا فاجعه شهدای دیپلمات در مزار شریف برای تاریخ به ثبت برسد.

وی افزود: واقعیت این است که من امید به ساخته شدن این فیلم نداشتم اما گروه تولید فیلم «مزار شریف» با مقاومت، صبر و حوصله، این مهم را به انجام رساندند. دیپلمات ایرانی زنده مانده در مزار شریف در ادامه با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه در آن دوره اشتباه کرد، گفت: در آن زمان وزارت امور خارجه تصمیم گرفت دیپلمات‌های ایرانی را به پاکستان بسپارد. در آن زمان من می‌گفتم که این تصمیم اشتباه است ولی نمی‌دانم چرا اصرار به این کار داشتند.

الله‌مدد شاهسون افزود: پس از اینکه دیپلمات‌های ایرانی به پاکستان فرستاده شدند، ۱۹ روز در این کشور ماندند که این ۱۹ روز از جمله سخت‌ترین روزهای زندگی ما بود که به‌دلیل محدودیت زمانی در این فیلم مطرح نشد. اما واقعیت این است که به لطف خدا، من تنها کسی بودم که زنده ماندم تا روایت تلخ «مزار شریف» را به‌عنوان شاهد عینی هنگام نگارش فیلمنامه بیان کنم. وی ادامه داد: تصور من این بود که بعد از برگشت به ایران، با خوشامدگویی مقامات مسئول روبرو می‌شوم ولی متأسفانه این اتفاق نیفتاد و مورد بی‌مهری قرار گرفتم.

شاهسون متذکر شد: پس از بازگشت به ایران، بدون اینکه شکنجه شوم، یک سال در قرنطینه به‌سر بردم و پس از آن هم بی‌سروصدا به زندگی عادی برگشتم. وی تصریح کرد: من سرهنگ ارتش هستم و طبق قانون کسانی که برای کشور به جنگ می‌روند و مقاومت می‌کنند، مدال قهرمانی می‌گیرند ولی متأسفانه پس از بازگشت من، هیچ مدالی در کار نبود. وی یادآور شد: با این حال خدا را شاکریم که این فیلم سینمایی برای ثبت خاطرات تلخ شهدای دیپلمات ایران در مزار شریف ساخته شد و از همین‌جا اعلام می‌کنم که شهادت دوستانم صرفاً به‌دلیل تصمیمات اشتباه وزارت امور خارجه وقت بود.

الله‌مدد شاهسون در پایان صحبت‌های خود با درخواست از حسن روحانی، رئیس‌جمهور گفت: به اعتقاد من پرونده این فیلم سینمایی بسته نشده است و از آقای روحانی درخواست جدی دارم که مسأله شهادت دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف را پیگیری کند.


 تاريخ ارسال: 1393/11/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.