پرده سینما

«جمشید مشایخی»برای حل«معمای شاه»دست به کار شد

پرده سینما








 

جمشید مشایخیبه گزارش سینماپرس، محمدرضا ورزی، درباره روند تولید این اثر گفت: این روزها در شهرک غزالی مستقر و مشغول ضبط بخش‌های مربوط به زندگی خانوادگی دکتر احمد وزیری هستیم که نقش او را سعید نیک‌پور بازی می‌کند. در این صحنه‌‌ها جمشید مشایخی نقش آقا کمال دواتگر را بازی می‌کند و یکی از شخصیت‌های فرهنگی آن روزگار است که با خانواده دکتر وزیری هم رفت و آمد دارد.

 
وی افزود: قبل از شهرک غزالی در موزه عبرت بخش‌های مربوط به کمیته ضدخرابکاری را تصویربرداری کردیم. در این لوکیشن بازیگران زیادی حضور داشتند و تعدادی بازیگر جدید هم انتخاب کردیم. شهرام عبدلی نقش منوچهر را بازی می‌کند که جزو سیاسیون است و شخصیت پیچیده‌ای هم دارد. او به دختر خانواده دکتر وزیری علاقه‌مند است، اما درگیر ماجراهای مختلف می‌شود.
 
غلامحسین لطفی نقش یکی از بازجویان معروف ساواک به نام کمالی را بازی می‌کند. بهراد خرازی نقش یکی دیگر از ساواکی‌ها با نام تهرانی را بازی می‌کند که به گفته کارگردان ایده‌های خوبی برای ایفای نقشش دارد و برای این نقش زحمت زیادی کشیده است.
 
در لوکیشن موزه عبرت بهزاد خداویسی در نقش پرویز ثابتی، رئیس کل اداره سوم ساواک مقابل دوربین رفت. صمدیان که از بازیگران تئاتر است نقش ساواکی معروفی به نام منوچهری را ایفا کرد. روهام مخدومی هم نقش تیمسار نعمت نصیری را بازی می‌کند. محمدرضا شریفی‌نیا در نقش جعفر مهرداد، آزاده اسماعیل‌خانی در نقش نورآفاق و کرامت رودساز در نقش بازجوی ساواک از دیگر بازیگران این لوکیشن هستند.
 
ورزی ادامه داد: همزمان با تصویربرداری بخش‌های خانوادگی در شهرک غزالی، لوکیشن خانه شهید نواب صفوی هم آماده می‌شود که نقش شهید نواب صفوی را حسام نواب صفوی بازی می‌کند. بعد از تمام شدن ضبط بخش‌های خانوادگی در شهرک غزالی برای ادامه کار به سعدآباد می‌رویم.
 
از دیگر شخصیت‌های تاریخی این سریال می‌توان به رسول توکلی در نقش شهید مطهری و داوود رسولیان در نقش شهید بهشتی اشاره کرد. داریوش ارجمند هم که قرار است نقش آیت‌الله بروجردی را بازی کند، سال آینده مقابل دوربین می‌رود.
 
احسان جعفری همزمان با تصویربرداری سریال مشغول تدوین است. محمد کشفی و سیدعلیرضا حسینی صداگذاری این اثر را به‌عهده دارند. بابک زرین، آهنگساز و سالار عقیلی و امیریل ارجمند هم خوانندگان این سریال هستند.
 
این مجموعه در قالب ۵۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای تولید می‌شود. در این سریال حسن نورعلی، نقش محمدرضا پهلوی جوان را بازی می‌کند و امیر مهدی‌کیا در نقش محمدرضا پهلوی در ده سال آخر زندگی ظاهر شده است.
 
برخی بازیگرانی که در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند، عبارتند از: احمد نجفی(رزم‌آرا)، قطب‌الدین صادقی (شاپور ریپورتر)، داریوش کاردان (امیرعباس هویدا)، میکائیل شهرستانی(تیمور بختیار)، حمید منوچهری (آیت‌الله کاشانی)، چنگیز جلیلوند (ژنرال هایزر)، عبدالرضا اکبری (سپهبد زاهدی)، اصغر معینی‌صالح (دکتر مصدق)، صدرالدین شجره (ارتشبد قره‌باغی)، سعید داخ (دکتر علی شریعتی)، جمشید جهانزاده (هژیر)، بهزاد خداویسی (پرویز ثابتی)، سیامک اطلسی (شاپور بختیار)، مهراوه شریفی‌نیا (ثریا)، سعید امیرسلیمانی (اسدالله علم میانسال)، سپند امیرسلیمانی (اسدالله علم جوان)، ساغر عزیزی (فرح دیبا)، حدیث فولادوند (فوزیه)، حسین محب‌اهری (سپهبد عبدالکریم ایادی)، رضا فیاضی (ارتشبد فردوست)، فخر‌الدین صدیق‌شریف (جعفر شریف‌امامی)، گیتی ساعتچی (تاج‌الملوک)، امیرحسین صدیق (ژنرال گاست)، مژگان ربانی (اشرف پهلوی)، رامبد شکرآبی (ارنست پرون)، فرامرز روشنایی (جمشید آموزگار)، رامین ناصرنصیر (روزولت)، انوش نصر (حسین اعلا)، نادر سلیمانی (شعبان جعفری)، علی سلیمانی (دکتر فاطمی)، محمود مقامی (مهدی عراقی)، محمد حمزه‌زاده (سپهبد رحیمی)، بهرنگ علوی (جوانی حسین فردوست)، علی شجره (علیرضا پهلوی)، شیرین ایزدی (شمس پهلوی)، علی فرجام‌فر (شاپور غلامرضا) و حبیب ثامینه (ارتشبد ازهاری).
 
سریال معمای شاه سال آینده از شبکه یک پخش می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1393/11/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.