پرده سینما

حمیدیان: چرخه مالی فندک، ۱۰ برابر سینمای ایران است!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

بابک حمیدیان آرزو دارد که چرخه اقتصادی سینما، دست‌کم مثل چرخه اقتصادی فندک‌های ۲ هزار تومانی بشود! به گزارش ایسنا، این بازیگر سینما و تئا‌تر در جشنواره فیلم فجر امسال با ۵ فیلم حاضر بود، اما در برخی از آن‌ها فقط چند دقیقه به ایفای نقش پرداخت. در یکی از آخرین روزهای جشنواره فیلم فجر به بهانه بازی حمیدیان در این فیلم‌ها، گپ و گفت کوتاهی با این بازیگر داشتیم. بابک حمیدیان در این گفتگوی کوتاه و دوستانه هم از حضورش در نقش‌های کوتاه و کم شدن هیجان‌اش در این دوره از جشنواره گفت و هم از برخی بی‌احترامی‌ها نسبت به سینما ابراز تأسف کرد.

گپ خبرنگار ایسنا درباره حضور حمیدیان در نقش‌های کوتاه آغاز شد و او توضیح داد: حضور من در نقش‌های کوتاه براساس یک تصمیم قبلی نبود، بلکه همه‌چیز اتفاقی بود. جریان کاری‌ام امسال با فیلم «استراحت مطلق» کار رضا کاهانی کلید خورد که فیلم خیلی سختی بود و احتمالاً هم فیلم خوبی شده باشد و بعد از آن هم در «شکاف» کار کیارش اسدی‌پور نقش اصلی داشتم، اما بعد به‌طور اتفاقی در سه فیلم دیگر بازی کردم و همه این‌ها کنار هم چیده شد. همین‌که تنوع این نقش‌ها بین دوستان مطبوعاتی‌ام مطرح شده، یک دنیا برایم ارزش دارد.

او که سال گذشته هم جزو بازیگران پرکار جشنواره فجر بود، اضافه کرد: امسال خیلی هیجان‌زده نبودم، پارسال هیجان بیشتری داشتم. شاید امسال کمی بزرگ‌تر و عمیق‌تر شده‌ام. به هر حال نمی‌دانم شاید هم سال بعد دوباره هیجان‌زده شوم. بابک حمیدیان در ارزیابی‌اش از جشنواره فیلم فجر امسال گفت: جشنواره در کنار واژه دیگری به‌نام امید تعریف می‌شود که امسال کمی ندیده گرفته شده بود، ‌ اما همین‌که در این جشنواره شاهد فیلم‌هایی از هم‌نسلان خود بودیم، اتفاق ارزشمندی است. بچه‌های نسل ما که در فاصله سنی ۲۵ تا ۴۰ سال هستیم، هم‌صدا و هم‌ایده حضور داشتیم. فیلم‌های خوبی ساختیم و فیلم‌های خوبی بازی کردیم. فکر می‌کنم همین‌که ما جوان‌ها کار می‌کنیم، حس خوبی است و احتمالاً بزرگ‌تر‌های ما در سینما هم از بودنمان حس خوشایندی داشته باشند.

بازیگر فیلم‌های «چ» و «ریسمان باز» البته در ادامه به موضوع غم‌انگیزی در برخورد با سینماگران اشاره کرد و توضیح داد: به هر حال سینماست؛ سینمایی که وقتی در دل اجتماع با مردم کار می‌کنیم، هزاران بی‌احترامی از سوی آن‌ها می‌بینیم. همچنان‌که پلیس هم هزاران بی‌احترامی به گروه‌های فیلمبرداری می‌کند و این بلایی بود که موقع فیلمبرداری «شکاف» بر سرمان آمد. مجوزمان را گرفتند و پلیس تلاش می‌کرد مجوز ما را که طلقی روی آن کشیده بود، پاره کند تا اینکه ناچار شدم به او بگویم این مجوز این‌طور پاره نمی‌شود و باید آن را قیچی کنید! این مسائل، کار همه ما را بی‌ارزش می‌کند و به‌جز این‌ها مورد قضاوت هم قرار می‌گیریم.

حمیدیان با همه این‌ها معتقد است: به هر حال همه ما قائلیم که مردم باید چرخه سینما را بچرخانند. به‌جای اینکه مدام از این فندک‌های ۲ هزار تومانی بخرند! ناراحت‌کننده است که چرخه مالی همین فندک‌ها، ۱۰ برابر سینمای ایران است. بازیگر فیلم‌های «مرگ ماهی»، «من دیه‌گو مارادونا هستم» و «روباه» در عین حال با تقدیر از تماشاگرانی که پیگیرانه به تماشای فیلم و تئا‌تر می‌آیند، ادامه داد: البته قشر اندکی هم هستند که به‌طور مستمر به سینما و تئا‌تر می‌آیند و باید آن‌ها را طلا گرفت به‌خصوص آن‌ها که به دیدن تئا‌تر می‌آیند، باید دستشان را بوسید و به آن‌ها گفت به ما لطف کنید و باز هم نمایش‌های ما را ببینید.

بابک حمیدیان همچنین در پاسخ به اینکه از فیلم‌هایش راضی است؟ به ایسنا گفت: امسال خیلی فیلم ندیدم و خیلی قضاوتی ندارم که آدم‌ها در جشنواره حال خوشی داشتند یا نه. رفتار شما دوستان مطبوعاتی‌ام با فیلم‌های من خوب بود، همین برایم کافی است.


 تاريخ ارسال: 1393/11/25
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>رضا 56:

پس یعنی مشکل واقعی سینمای ما از نظر بابک حمیدیان هنر نشناس و هنر دوست نبودن عموم مردم (به غیر از آن قشر اندک) است. یعنی سینمای ما همه چیزش به جاست . کارگردانش کارگردانی بلد است . سوپر استارش قیافه و تیپ سینمایی دارد . فیلمها فیلمنامه قابل فهم دارند. این فقط مردمان عاری از هنر هستند که این چرخه هنری را با نرفتن به سینما یا تیاتر قطع کرده اند. من با اینکه سیگاری نیستم ولی مطمئنم فندک 2 هزار تومانی کارش را از تمام سینمای امروز ایران (بلا استثنا) بهتر بلد است انجام دهد.

1+0-

دوشنبه 27 بهمن 1393




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.