پرده سینما

اکران «همشهری کین» در گروه هنر و تجربه

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

فیلم‌ سینمایی «همشهری کین» ساخته «اورسن ولز» که از مهم‌ترین فیلمهای تاریخ سینماست به‌زودی در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود. روابط عمومی گروه هنر و تجربه اعلام کرد که فیلم «همشهری کین» یکی از بر‌ترین آثار تاریخ سینما ساخته «اورسن ولز» از تاریخ ۱۱ اسفند در سینماهای گروه هنر و تجربه اکران‌اش آغاز خواهد شد و اولین نمایش این فیلم در موزه سینما و پردیس سینمایی هویزه مشهد خواهد بود.

 «همشهری کین» از برترین‌های تاریخ سینما، فیلمی است که با نام «اورسن ولز» بزرگ گره خورده است و در اکثر نظرسنجی‌هایی که تاکنون انجام شده است عنوان بر‌ترین فیلم تاریخ سینما را از آن خود کرده است. «اورسن ولز» کارگردان بزرگ سینمای جهان در سال ۱۹۴۱ با ساخت اولین فیلم بلند خود بر اوج قله شهرت ایستاد.

سبک خاص فیلم‌سازی، استفاده‌ خلاقانه از نور، بهره‌گیری بی‌نظیر از زاویه‌های دوربین، تکنیک‌های صدابرداری و برداشت‌های بلند از جمله شاخصه‌های فیلم‌سازی اورسن ولز محسوب می‌شوند که به‌خوبی از همه این شاخصه‌ها در شاهکار «همشهری کین» بهره برده است. این فیلم نامزد کسب هفت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و کارگردانی شد اما ولز در‌‌نهایت موفق شد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه را از آن خود کند.


 تاريخ ارسال: 1393/11/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.