پرده سینما

عدم رأی اعتماد به شورای مركزی سابق کانون کارگردانان؛ سیروس الوند بالاترین رأی را در هیئت رییسه جدید کسب کرد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بالاترین میزان مشاركت را در مجامع عمومی سینمایی در 21 سال گذشته. انتخابات هفت و نیم ساعته در کانون کارگردانان؛ اعضای هیأت رئیسه 9نفره كانون كارگردانان انتخاب شدند

 

شب گذشته مجمع عمومی كانون كارگردانان برگزار و اعضای هیأت رئیسه این مجمع انتخاب شدند. مجمع عمومی كانون كارگردانان كه به نوعی مهم‌ترین مجمع صنفی سینمای ایران به حساب می‌آید از ساعت 5 بعد از ظهر روز گذشته در خانه سینما آغاز شد و پس از 7 ساعت و نیم سرانجام اعضای كانون 9 نفر اصلی هیأت رئیسه به اضافه دو عضو علی‌البدل و دو بازرسی این كانون را انتخاب كردند.

به گزارش فارس، از نكات قابل تعمق در این مجمع می‌توان به مشاركت بسیار زیاد اعضای كانون اشاره كرد به طوری كه 131 كارگردان در مجمع حضور یافتند و رأی به انتخاب هیأت رئیسه خود دادند كه بنابراین تصمیم اعضای كانون به غیر از مهدی كرم‌پور هیچ یك از اعضای سابق هیأت رئیسه كانون كارگردانان صلاحیت حضور در هیأت رئیسه جدید را نیافتند و بدین ترتیب 8 عضو دیگر این كانون دچار تغییر و تحول شدند كه بر این اساس سیروس الوند با كسب رأی بسیار مطلوب 76 رأی بیشترین رأی را در بین افراد كاندیدا كسب كرد.

بر این اساس 9 عضو جدید هیأت رئیسه كانون كارگردانان سینما ایران عبارتند از: سیروس الوند، اصغر هاشمی ، علی ژكان، كامبوزیا پرتوی، مهدی كرم‌پور، پوران درخشنده، خسرو معصومی، محمد رضا اعلامی و علیرضا امینی.

در این جلسه كه بسیاری از كارگردانان شاخص سینمای ایران به دلیل اهمیت انتخابات كانون در آن حضور یافته بودند محمد درمنش به عنوان عضو علی‌البدل اول و سعید سهیلی به عنوان عضو علی‌البدل دوم و همچنین نادر مقدس به همراه قدرت‌الله صلح‌میرزایی به عنوان بازرسان كانون كارگردانان انتخاب شدند.

 

از تشویق رئیسیان به خاطر دفاعیه خوب تا رأی اعتماد مجدد به كرم‌پور

 

انتخابات دیشب كانون كارگردانان شب گذشته در حالی برگزار شد كه علیرضا رئیسیان به سبب دفاع مطلوب از عملكرد خود از سوی همكاران خود تشویق شد و از سوی دیگر به جز مهدی كرم‌پور هیچ یك از اعضای شورای مركزی سابق نتوانستند از همكاران خود رأی اعتماد بگیرند.

انتخابات شورای مركزی كانون كارگردانان روز گذشته در حالی از ساعت 5 بعد از ظهر در محل خانه سینما آغاز شد كه شاید كمتر كسی تصور چنین استقبالی را از سوی كارگردانان سینما می‌كرد، به طوری كه در این جلسه 7 ساعته بیش از 130 كارگردان مطرح سینمای ایران حضور داشتند و در یك فضای بسیار مطلوب آینده كانون خود را رقم زدند.

بر اساس این گزارش، یكی از نكات حائز اهمیت در این جلسه می‌توان به دفاعیه علیرضا رئیسیان از عملكرد خود اشاره كرد به طوری كه در جریان این دفاعیه دو بار اعضای كانون برای وی دست زدند و وی را مورد تشویق خود قرار دادند تا صحبت‌هایی كه رئیسیان پیش از این مطرح كرده بود كه بركناری‌اش از ریاست كانون كارگردانان جهت‌دار بوده است، به نوعی ثابت شود.

یكی دیگر از نكات حائز اهمیت در مشق دموكراسی دیشب كانون كارگردانان عدم رأی اعتماد به شورای مركزی سابق بود به طوری كه هیچ كدام از اعضای شورای مركزی قبلی نتوانستند رأی اعتماد كسب كنند و تنها مهدی‌ كرم‌پور توانست در شورای مركزی جدید حضور داشته باشد كه این حضور نیز به نوعی اثبات صحبت‌های كرم‌پور مبنی بر لزوم اتحاد در بین اعضای كانون كارگردانان بود.

در این مراسم كه بالاترین میزان مشاركت را در مجامع عمومی سینمایی در 21 سال گذشته داشته است، می‌توان به چهره‌هایی نظیر مجید مجیدی، كمال تبریزی، محمدرضا هنرمند، مجتبی راعی، منیژه حكمت، فریال بهزاد، مهدی فخیم‌زاده و بسیاری دیگر از چهره‌های شاخص اشاره كرد كه آمده بودند تا سرنوشت كانون خود را به درستی رقم بزنند.

در انتخابات شب گذشته 17 نفر كاندیدا حضور در شورای مركزی كانون كارگردانان بودند كه این جلسه به ریاست كیومرث پوراحمد، مسعود جعفری جوزانی و ابوالحسن داودی برگزار شد و در نهایت سیروس الوند ، اصغر هاشمی، علی ژكان، كامبوزیا پرتوی، مهدی كرم‌پور، پوران درخشنده، خسرو معصومی، محمدرضا اعلامی و علیرضا امینی 9 نفر اصلی شورای مركزی شناخته شدند.

با توجه به این كه سیروس الوند با كسب 76 رأی بیشترین رأی را كسب كرد و همچنین مهدی‌ كرم‌پور تنها كارگردان باقیمانده از شورای مركزی سابق است این دو از شانس بیشتری برای كسب ریاست كانون كارگردانان برخوردار هستند كه به دلیل كسوت سیروس الوند احتمال انتخاب او به عنوان رئیس كانون كارگردانان بیشتر است.

همچنین در این انتخابات محمد درمنش به عنوان عضو علی‌البدل اول و سعید سهیلی به عنوان عضو علی‌البدل دوم انتخاب شدند و نكته جالب انتخاب نادر مقدس و قدرت‌الله صلح‌میرزایی به عنوان بازرسان كانون بود كه البته این دو تنها كاندیداهای این عنوان بودند.

در انتخابات روز گذشته مجمع عمومی كانون كارگردانان برخلاف آنچه تصور می‌شد كه جواد شمقدری معاون سینمایی در این مجمع حضور یابد، وی حضور نداشت و در نهایت، با انتخاب اعضای اصلی این مجمع در ساعت12:30 شب به كار خود پایان داد و مقرر شد در اسرع وقت جلسه هیأت رئیسه تشكیل و رئیس شورای مركزی كانون كارگردانان انتخاب شود.

 

در همین رابطه بخوانید

علیرضا رییسیان به اتفاق آراء برکنار شد

واکنش سینماگران به برکناری رییسیان از ریاست کانون کارگردانان

اولین بیانیه اسعدیان در کانون کارگردانان

عدم رأی اعتماد به شورای مرکزی سابق کانون کارگردانان؛ سیروس الوند بالاترین رأی را در هیئت رییسه جدیدی کسب کرد

داوودی: باید از رییسیان اعاده حیثیت شود


 تاريخ ارسال: 1389/2/7
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>یک عضو کانون کارگردانان:

اعضای هیئت رییسه قبلی به قدری اوضاع را بر علیه خودشان می دیدند که جرات کاندید شدن را نداشتند. چرا به طور بی سابقه ای 131 نفر عضو کانون در این جلسه حاضر شدند؟ چرا رییسیان را تشویق کردند؟ معلومه! به خاطر اعتراض به عملکرد هیئت رییسه قبلی. من از این سایت خواهش می کنم "اولین بیانیه همایون اسعدیان در کانون کارگردانان" را در دسترس بگذارند تا بقیه بخوانند. شبیه بیانیه سپهبد زاهدی بعد از کودتای 28 مرداد می مونه! این بیانیه آدمی است که نمی خواد توی هیئت رییسه باشه؟ نه آقا جان. بیانیه آدمیه که خودشو آماده کرده "رییس" هیئت رییسه باشه! ولی تیر همه شون به سنگ خورد. چون دیدند اعضای کانون با قدرت و صلابت حاضر شدند. آقایون فهمیدند هوا پسه! بخاطر همین از ترس بی آبرویی جرأت نکردند کاندید بشن. این یک رأی عدم اعتماد بی سر و صدا به آقایون بود.

0+0-

چهارشنبه 8 ارديبه



>>>ahmad:

cheghadr in site dorough tahvil midahad.. khejalat avar ast.. in avvalin bar nist. aslan shoraye markazi sabegh khod ra candida nakardand va hamegi estefa dadand va amma dar raai giri sherkat kardand.. ino hameh khabargozariha neveshtan.. ..site gheire movasagh agar mokhatabash ra az dast bedahad.jaye soal nadarad.

0+0-

چهارشنبه 8 ارديبه




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.