پرده سینما

كاخ سفید حمایت اوباما از پولانسكی را شایعه خواند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در حالی كه برخی روزنامه‌های فرانسوی و آمریكایی خبر از حمایت باراك اوباما از رومن پولانسكی، آن هم به تقاضای نیكولای ساركوزی داده بودند، سخنگوی كاخ سفید این خبر را تكذیب كرد.

 

باراک اوبامابه گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبكه رادیویی سی‌بی‌اس، طی هفته گذشته برخی از مطبوعات و خبرگزاری‌ها از جمله هفته‌نامه فرانسوی لكسپرس، منتشر كرده بودند كه نیكولای ساركوزی در ملاقات اخیر خود با باراك اوباما از او خواسته تا به طور مستقیم در پرونده 32 ساله رومن پولانسكی، كارگردان فرانسوی برنده جایزه اسكار دخالت كرده و باعث عفو وی شود.

در پی انتشار این خبر، سخنگوی كاخ سفید در مصاحبه با شبكه رادیویی سی‌بی‌اس، گفت: این مسئله به هیچ وجه اتفاق نیافتاده و من آن را كاملا تكذیب می‌كنم.

به گزارش سی‌بی‌اس، هفته‌نامه لكسپرس هفته گذشته در گزارشی دو پاراگرافی بدون ذكر منبع مدعی شده بود كه ساركوزی در ملاقات 14 آوریل خود با اوباما از او خواسته بود كه به پرونده تجاوز پولانسكی خاتمه دهد.

در پی انتشار این خبر در این هفته‌نامه، تعداد زیادی از وبلاگ‌ها و نشریات فرانسوی، آمریكایی و انگلیسی این خبر را با جزئیات بیشتر نقل كردند و این مسئله كاخ سفید را بر آن داشت تا به طور رسمی این مسئله را تكذیب كند.

بنا براین گزارش، پولانسكی، 73 ساله، در سال 1977 متهم شد كه در جریان یك میهمانی در منزل جك نیكلسون در شهر لس آنجلس دختر 13 ساله‌ای را مورد تجاوز قرار داده است. او در دادگاه اتهام خود را پذیرفت، اما پس از گذراندن چند هفته بازداشت و پیش از اتمام دادرسی، از آمریكا به فرانسه گریخت و دیگر هرگز به این كشور بازنگشت و حتی برای دریافت جایزه اسكار به خاطر فیلم پیانیست به آمریكا نرفت. در این سال‌ها مقامات دادگستری آمریكا حكم تعقیب را همچنان معتبر نگه داشتند. در سال 2005 با حكمی مجدد از پولانسكی خواسته شد كه خود را به مقامات قضایی كالیفرنیا معرفی كند. پولانسكی از این امر خودداری ورزید.

 

در همین رابطه بخوانید

دادگاه استیناف کالیفرنیا درخواست پولانسکی را رد کرد

جنایت و مکافات؛ وکلای مدافع پولانسکی خواستار مختومه شدن پرونده وی شدند

رومن پولانسکی گرفتار در بن بست، سکوت خود را شکست

کاخ سفید حمایت اوباما از پولانسکی را شایعه خواند

درخواست در جشنواره کن برای آزادی پولانسکی!

سرنوشت پرونده پولانسکی به زودی مشخص می شود

پولانسکی آزاد شد؛ سوئیس درخواست استرداد فیلمساز زندانی به آمریکا را رد کرد

 پولانسکی همچنان تحت تعقیب است


 تاريخ ارسال: 1389/2/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.