پرده سینما

«هایائو میازاکی» از شارلی ابدو انتقاد کرد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هایائو میازاکی کارگردان مشهور ژاپنی، کار کارتونیست‌های مجله فرانسوی شارلی ابدو را نادرست خواند. به گزارش مهر و به نقل از گاردین، هایائو میازاکی که به عنوان یکی از مهم‌ترین کارتونیست‌ها و کارگردانان انیمیشن جهان شناخته می‌شود، با اشتباه خواندن کار طراحان مجله شارلی ابدو گفت: هر کشوری باید نمادهای خودش را مورد توجه قرار دهد. این کارتونیست مشهور که خالق فیلم‌های انیمیشن مهمی چون «باد وزیدن گرفته» و «شاهزاده مونونوکه» است، گفت: از نظر من این اشتباه است که بخواهی کاریکاتوری از شخصیت‌های فرهنگ‌های دیگر را بکشی. بهتر است چنین رفتاری متوقف شود.

این اظهار نظر در حالی صورت می‌گیرد که ادامه اعتراض به کارتون‌های موهن مجله شارلی ابدو، در دانمارک نیز جان یک نفر را گرفت. میازاکی افزود: کارتونیست‌ها باید بر موضوع‌هایی تمرکز کنند که به فرهنگ خودشان نزدیک است و بیش از همه هر کارتونیست باید بر سیاستمداران و چهره‌های کشور خودش توجه نشان دهد و بعد به سیاستمداران کشورهای دیگر بپردازد.

این کارگردان که آثارش در میان مهم‌ترین انیمیشن‌های جهان جای دارند و کشورهای غربی نیز کاملاً با آثارش آشنا هستند تا پیش از این درباره چنین مسائلی اظهارنظر نکرده بود. او در مراسم اسکار ۲۰۰۳ وقتی برنده جایزه بهترین انیمیشن برای «شهر اشباح» شد نیز شرکت نکرد و این کار را در اعتراض به تهاجم نظامی آمریکا به عراق صورت داده بود. او با فیلم «باد وزیدن گرفته» در سال ۲۰۱۳ همین نظریات را در اعتراض به جنگ ارائه کرده است.


 تاريخ ارسال: 1393/11/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.