پرده سینما

اکران بین‌المللی «چند متر مکعب عشق»

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

تهیه‌کننده «چند متر مکعب عشق» از ادامه حضور این فیلم در جشنواره‌های بین‌المللی تا ۶ ماه دیگر خبر داد. به گزارش مهر، فیلم سینمایی «چند متر مکعب عشق» به کارگردانی جمشید محمودی و تهیه‌کنندگی نوید محمودی به‌تازگی در هفتمین دوره از جشنواره فیلم «جیپور» هند توانست شتر طلایی بهترین کارگردانی را دریافت کند، همچنین مرتضی غفوری نیز برای فیلم «چند متر مکعب عشق» موفق به کسب عنوان بهترین فیلمبردار جشنواره فیلم جیپور شد.

نوید محمودی تهیه‌کننده «چند متر مکعب عشق» به خبرنگار مهر گفت: زمانی که یک فیلم در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی مورد توجه قرار می‌گیرد، بی‌شک در جشنواره‌های بعدی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد، اگر هم به آن فیلم جایزه ندهند اما شرایطی را فراهم می‌کنند تا فیلم به‌خوبی دیده شود، درواقع در سینمای ایران به‌خصوص در بخش جشنواره‌ای شرایط خاصی وجود دارد و معمولاً وقتی یک فیلم از یک جشنواره جایزه می‌گیرد، این جایزه تأثیر بسیار زیادی در روند موفقیت‌های آن در جشنواره‌های دیگر دارد.

وی تأکید کرد: هنگامی که «چند متر مکعب عشق» را می‌ساختیم، تنها به‌دنبال رساندن پیام نوع‌دوستی و انسانی این فیلم به کشورهای دیگر بودیم و اصلاً به جوایز و موفقیت‌های بین‌المللی توجه نمی‌کردیم. خوشبختانه این فیلم توانست در بخش بین‌الملل به‌خوبی دیده شود و البته در کنار آن جوایز مختلفی هم کسب کرد. این تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، ادامه داد: به‌زودی «چند متر مکعب عشق» در جشنواره‌های بین‌المللی دیگری از جمله جشنواره‌هایی در کشورهای چک و کانادا حضور می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه حضورهای بین‌المللی این فیلم تا ۶ ماه دیگر ادامه دارد، بیان کرد: برنامه اکران بین‌المللی «چند متر مکعب عشق» بعد از پایان حضور در جشنواره‌های خارجی آغاز می‌شود. تا امروز با تعدادی از کشور‌ها برای اکران خارجی فیلم به توافق رسیده‌ایم که در صورت نهایی شدن قرارداد، نام کشور‌ها را اعلام می‌کنم. محمودی گفت: برای پخش «چند متر مکعب عشق» در شبکه نمایش خانگی بعد از پایان اکران عمومی اقدام می‌کنیم.

جمشید محمودی کارگردان این فیلم نیز در گفتگو با مهر بیان کرد: جشنواره «جیپور» را می‌توان از جمله جشنواره‌های معتبر در هندوستان دانست و خوشحالم که حضور ما در این جشنواره توانست با موفقیت‌هایی همراه باشد. این کارگردان با اشاره به اینکه در مراسم اختتامیه جشنواره «جیپور» حضور نداشته است، گفت: این جشنواره همزمان با جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برگزار می‌شود و من ترجیح می‌دادم تا در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشم و فیلم‌های این جشنواره را ببینم، به‌همین دلیل برای دریافت این جوایز در مراسم اختتامیه حضور نداشتم.


 تاريخ ارسال: 1393/11/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.