پرده سینما

آغاز بخش بین‌الملل جشنواره فجر با نام پیامبر اکرم (ص)

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

علیرضا رضاداد ضمن تاکید بر لزوم همگرایی سینماگران در جهت رشد فرهنگ در کشورهای گوناگون با استفاده از زبان سینما، بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر را با نام نامی پیامبر اکرم (ص) آغاز کرد.

 

 

به گزارش ارتباطات و اطلاع‌رسانی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره در ابتدای مراسم افتتاحیه با پاسداشت جان‌فشانی شهدای انقلاب اسلامی و خیر مقدم به میهمانان خارجی اظهار کرد: امیدوارم که تجربه برگزاری مستقل بخش بین‌الملل با توفیقات و دستاوردهای ارزشمندی همراه باشد. از همه هنرمندان و سینماگران ایرانی که در این چند روز وظیفه میزبانی از سینماگران منطقه و جهان را برعهده دارند تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: صاحب‌خانه این جشنواره همه سینماگران ایرانی هستند. در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، اولین برگزاری مستقل این بخش را تجربه می‌کنیم. ۳۲ سال از تجربه همنشینی با سینماگران در جشنواره فجر می‌گذرد. نیمی از آن یعنی تا دوره شانزدهم به صورت غیررقابتی و نیمی دیگر به صورت رقابتی سپری گردیده است و اینک به برگزاری مستقل این بخش رسیده‌ایم. چراکه بر این باوریم که فرهنگ در هر جامعه‌ای مصادیقی اختصاصی دارد اما مفهوم جهانی و رشد و تعالی فرهنگ جز با تعامل امکان‌پذیر نیست و سینما در این میان نقش مهمی دارد.

رضاداد خاطرنشان کرد: مهمترین و درخشان‌ترین نوع گفت‌وگو با یکدیگر، گفت‌وگو به زبان سینماست و اکنون که سینما توانسته به رشد فرهنگ در کشورهای گوناگون کمک کند، پس بهتر است که این مولفه‌ها را به یکدیگر نزدیک کرده و به اشتراک بگذاریم.

این مدیر فرهنگی خاطرنشان کرد:‌ سینمای ایران به سهم خود تلاش کرده در این سال‌ها ریشه‌هایی فرهنگی و اعتقادی و باورها و داشته‌هایش را به جهانیان عرضه نماید و این بسیار ارزشمند است که می‌بینیم مخابان جهانی نیز پذیرای این مفاهیم شده‌اند. تردیدی نداریم که هم‌افزایی با باورهای مشترک و مفاهیمی عمیق می‌تواند به باور کردن هر چه بیشتر سینمای جهان کمک کند.

علیرضا رضادادوی با اشاره به حضو مهمانان خارجی به همراه سینماگران ایرانی در جشنواره فیلم فجر گفت: آنچه امروز ما را در اینجا گرد هم آورده تلاش برای یافتن الگوهایی مناسب‌تر از وضعیت امروز منطقه و جهان برای رسیدن مخاطبان ما به سعادت است. بنابراین ناگزیریم این همنشینی را در هر عنوان و در هر منطقه‌ای ادامه دهیم تا به الگوی نهایی برای سعادت بشر دست یابیم.

رضاداد با تاکید بر نقش سینمای ایران در رسیدن به این مقصود بیان کرد: سینمای ایران به سهم خود آماده است که یافته‌هایش را با دیگران به اشتراک بگذارد و از یافته‌های دیگران نیز استفاده کند. امیدواریم که جشنواره فجر موقعیتی برای معرفی این آثار باشد که تعالی بشر را هدف خود قرار داده است.

وی ادامه داد: قصد ما از این برگزاری مستقل امکان مشارکت هر چه بیشتر خود و دیگران در همین مسیر است. در میان جشنواره‌های گوناگونی که در جهان برگزار می‌شود، فجر می‌خواهد به معرفی آثار فیلم‌ها و سینماگران و سینمایی که دلبستگی‌اش تعالی بشریت است اهتمام ورزد که این موضوع از مهمترین نیازهای امروز است.

رضاداد ادامه داد: می‌دانیم که این راه دشوار و این مسیر سخت است و جز با سخت‌کوشی و تلاشی جهادگرانه میسر نخواهد شد. منطقه و جهان سخت درگیر خشونت است و باید گفت بخشی از سینمای جهان که ادامه حیاتش وابسته به استمرار این خشونت است بر طبل این خشونت می کوبد. جشنواره فیلم فجر به دنبال آن است که سعادت و آرامش را در پرتو دستیابی به تعالی، به جهانیان هدیه کند.

وی افزود: ما یکدیگر را نه تنها در این راه تنها نمی‌گذاریم بلکه هر روز بیشتر سعی می‌کنیم که قدمی هرچند کوچک در جهت توفیق آن برداریم که پیامبر ما که پیامبر عدالت و اخلاق است از ما همین را خواسته است.

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، در پایان با اعلام آغاز بخش بین‌الملل این جشنواره گفت: بر او درود می‌فرستیم و به نام نامی او بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر را آغاز می‌کنیم.


 تاريخ ارسال: 1394/2/5
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.