پرده سینما

کارگاه جن میلر با استقبال کارگردانان جوان مواجه شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

برگزاری کارگاه پردازش یک طرح در ۱۵۰ کلمه تهیه‌کننده کانادایی با استقبال کارگردانان جوان مواجه شد که این موضوع حواشی جالبی را در پی داشت. به گزارش ارتباطات و اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، کارگاه پردازش یک طرح ۱۵۰ کلمه‌ای صبح امروزدوشنبه ۷ اردیبهشت برگزار شد. در این کارگاه که با استقبال علاقه‌مندان روبه‌رو شد، جمعی از کارگردانان و نویسندگان گران جوان سینمای ایران حضور داشتند. در ابتدا قرار بود این کارگاه از ساعت ۸ صبح برگزار شود ولی به‌علت تاخیر در پرواز تهیه‌کننده کانادایی، این کارگاه از ساعت ۱۰ آغاز شد و حضور علاقه‌مندان از ساعات ابتدایی برای حضور در این کارگاه، از نکات قابل تأمل بود.

برخلاف گمانه‌زنی حاضرین که معتقد بودند این تهیه‌کننده به‌علت سفر خسته خواهد بود، وی به‌محض رسیدن به سالن برگزاری کارگاه، با جملات انگلیسی و جنب و جوش بالای خود مردم را به خنده واداشت. جین میلر ترجیح داد به‌صورت ایستاده و در پایین سن صحبت‌های خود را آغاز کند. نیمی از حاضران در سالن مسلط به زبان انگلیسی بودند که آن‌ها خواستار برگزاری نشست به زبان انگلیسی بودند تا زمان برای ترجمه صحبت‌های میلر اتلاف نشود، اما این موضوع با مخالفت سایر حاضرین مواجه شد.

این تهیه‌کننده کانادایی صحبت‌های خود را با معرفی رزومه کاری خود آغاز کرد. در حین برگزاری کارگاه او باز هم با حرکات خود حاضرین در سالن را به خنده واداشت. میلر در بخشی از صحبت‌های خود سؤالاتی را از حاضران پرسید که مشخص شد اکثریت حاضر کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده هستند. همین موضوع باعث شده بود که حاضران به‌طور مکرر سؤالات تخصصی خود را از میلر بپرسند. میلر هم خواستار این بود که در هر کجای صحبت‌های او ابهامی وجود داشت از او بپرسند. در ادامه این صحبت‌ها بحث به سمت و سوی تخصصی شدن رفت و هر دو طرف از اصطلاحات تخصصی استفاده می‌کردند.

از نکات جالب دیگر این بود که او به آموزش زبان فارسی علاقه‌مند شده بود و ضمن گفتن کلماتی مانند «ببخشید» و «ممنون» و پرسیدن معانی کلماتی فارسی از مردم اشتیاق خود را نشان داد. در بین این نشست با توجه به این‌که بیشتر علاقه‌مندان حاضر، مسلط به زبان انگلیسی بودند،‌گاه از مترجم برنامه اشکالاتی را گرفتند و که این کار منجر به بر عهده گرفتن ترجمه صحبت‌های میلر به‌وسیله مسئول برگزاری شد. در عین حال حاضران نیز‌ گاه به ترجمه صحبت‌های میلر کمک می‌کردند. با این کار شوخی‌های میلر با مسئول برگزاری ادامه پیدا کرد و باعث شده بود که در حین برگزاری این کارگاه آموزشی طنز و خنده هم به‌همراه باشد.




 تاريخ ارسال: 1394/2/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.