پرده سینما

متنوع نبودن فیلم‌ها و انتقادها به مدیریت کن

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

تیری فرمو مدیر جشنواره فیلم کن می‌گوید این جشنواره سینمایی در این دوره بحث و تبادل نظر درباره موضوعات سیاسی و اقتصادی را تشویق می‌کند. به گزارش مهر و به نقل از ایندی‌وایر، تعصب جنسیتی و کمبود تنوع در صنعت فیلم تبدیل به موضوعی بزرگ شده و به‌ویژه پس از نادیده گرفته شدن تعجب‌آور فیلم «سلما» توسط آکادمی اسکار بحث‌های بسیاری در این زمینه‌ها به‌وجود آمده است. همچنین به‌تازگی صحبت‌ها و نامه‌های سرگشاده عمومی شخصیت‌هایی از جمله کری مولیگان و کریستن استوارت منتشر شده که آن‌ها درباره دیدگاه خود درباره صنعت فیلم و سختی‌هایی که زنان باید در آن متحمل شوند، حرف زدند.

در آغاز شصت و هشتمین دوره کن، تیر فرمو مدیر این فستیوال که برای فیلم‌های انتخابی و نبود تنوع کافی در آن‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است، نظرات خود را در این باره بیان کرده. فرمو به سینه‌یوروپا گفت: سینما هم مانند اجتماع نیازمند تنوع و پیشبرد صدا‌ها، سبک‌ها و چهره‌های جدید است. نکته جالبی که فرمو به آن اشاره می‌کند این است که تمام این مسائل با سرمایه‌گذاری آغاز می‌شود. تا وقتی که منابع جدید تأمین سرمایه پیدا نشوند،‌‌ همان صداهای قدیمی شنیده خواهند شد.

فرمو در توضیح سخنانش افزود: اگر کسانی که به سینما جان می‌بخشند کنار هم نایستند و از ارزش‌های بنیادی‌اش حمایت نکنند، سینما به‌طور کامل در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگر صحبت‌هایش تاکید کرد: جشنواره کن جایی است که در آن بحث‌های سیاسی درباره سینما را تشویق می‌کنیم... پس به این ترتیب، آیا فرمو درست می‌گوید که مسیرهای جدید برای صداهای رو به رشد و متنوع نیاز به پیدا شدن و خلق شدن دارند؟ آیا کسانی که در درجات مدیریت اجرایی قرار دارند می‌توانند تفاوتی اساسی ایجاد کنند؟ یا سرمایه است که تعیین‌کننده است؟



 تاريخ ارسال: 1394/2/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.