پرده سینما

نخل طلای کن ۲۰۱۵ به فیلم ژاک اودیار رسید

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

پوستر کن ۲۰۱۵شصت و هشتمین جشنواره فیلم کن برندگان خود را شناخت. به گزارش مهر و به نقل از گاردین، این مراسم که از ساعت ۱۶ به وقت محلی شروع شد، برندگان خود را به این ترتیب معرفی کرد:

 

● بهترین فیلم کوتاه: امواج ۹۸ ساخته علی داغر

این فیلم کوتاه لبنانی برنده جایزه نخل طلا شد. این فیلم درباره زندگی در دوره دبیرستان در حومه شهر در بیروت است.

 

● برنده دوربین طلا: سزار  اسه ودو برای فیلم «سرزمین و سایه»

این جایزه که به فیلم اول هریک از بخش‌های رقابتی، دوهفته کارگردانان یا هفته منتقدان اهدا می‌شود به فیلم سزار اسه ودو تعلق گرفت که داستان یک کشاورز سالخورده است که به خانه بازمی‌گردد تا از پسر بیمارش در روزهای آخر زندگی‌اش مراقبت کند.

 

● برنده جایزه سناریو : مایکل فرانکو برای «مزمن»

جایزه بهترین فیلمنامه به نویسنده و کارگردان فیلم «مزمن» یعنی مایکل فرانکو اهدا شد. به این ترتیب دیگر امید تیم راث برای بردن جایزه بهترین کارگردان نقش بر آب شد زیرا کن به هر فیلم یک جایزه می‌دهد. در این فیلم تیم راث در نقش پرستاری بازی کرده که با بیماران‌اش رابطه‌ای نزدیک برقرار می‌کند.

 

● جایزه بهترین بازیگر زن: رونی مارا برای «کارول» و امانوئله برکوت برای «شاه من»

رونی مارا به‌صورت مشترک این جایزه را با امانوئله برکوت دریافت کرد. برکوت روی صحنه گریه کرد. خیلی‌ها «کارول» را به‌عنوان برنده امسال کن پیش‌بینی کرده بودند.

 

● برنده جایزه بزرگ ژوری: یورگوس لانتیموس برای «خرچنگ دریایی»

سومین جایزه کن به یورگوس لانتیموس برای «خرچنگ دریایی» -یا «لابستر»- رسید. قصه‌ای وحشی از عشق و تنهایی. این فیلم در همه فهرست‌های پیش‌بینی برنده جوایز امسال بود.

 

● جایزه بهترین بازیگر مرد: ونسان لیندون برای «اندازه یک مرد»

لیندون در این فیلم در نقش مردی بازی کرده که سعی دارد تا به‌دنبال از دست دادن شغل‌اش در کارخانه، خانواده‌اش را حفظ کند. این فیلم نمایشی شجاعانه از لیندون به‌عنوان یک بازیگر است. او در این فیلم وزن کم کرد؛ فیلمی که به‌نوعی یادآور فیلم «دو روز و یک شب» برادران داردن بود.

 

کن ۲۰۱۵● برنده بهترین کارگردان : هو سیائو-سین برای «قاتل»

کارگردان تایوانی جایزه بهترین کارگردانی را از آن خودش کرد. این فیلم که اولین فیلم او در هشت سال اخیر است، داستان یک زن جوان را بیان می‌کند که با قاتلی قرار دارد. این فیلم ، فیلم مورد علاقه بسیاری از منتقدان بود.

 

● برنده جایزه بزرگ: لاسلو نمس برای «پسر سائول»

جایزه نقره کن به «پسر سائول» رسید. تحسین‌شده‌ترین فیلم در بخش رقابتی از سوی منتقدان. این فیلم نگاهی به زندگی در آشویتس است و مخاطب را به اتاق‌های گاز و گورهای کشته‌شدگان مى‌برد.

 

● برنده نخل طلا: ژاک اودیار برای «دپان»

نخل طلای جشنواره کن ۲۰۱۵ به «دپان» فیلم ساخته ژاک اودیار رسید. فیلمی تحقیقی درباره مهاجری از ببرهای تامیل که سعی می‌کند تا زندگی جدیدی در فرانسه برای خودش بسازد. این کارگردان در سال ۲۰۰۹ نیز برای «زنگار و استخوان» و «پیامبر» جایزه بزرگ ژوری را برده بود. فیلم امسال او از سوی منتقدان به قدرت فیلم آن سال ارزیابی نشده بود.


 تاريخ ارسال: 1394/3/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.