پرده سینما

یوزپلنگ افتخاری لوکارنو برای «مایکل چیمینو»

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

مایکل چیمینوشصت و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو از مایکل چیمینو، کارگردان و فیلمنامه‌نویس برنده اسکار آمریکایی با اعطای جایزه یوزپلنگ طلایی تقدیر می‌کند.

به گزارش ایسنا، این کارگردان متولد نیویورک که بیشتر برای ساخت فیلم برنده اسکار شکارچی گوزن درباره جنگ ویتنام در 1978 شناخته می‌شود، در حالی جایزه یوزپلنگ افتخاری جشنواره لوکارنو را دریافت می‌کند که مجموعه‌ای از آثار او نیز در این رویداد سینمایی به روی پرده خواهند رفت.

چیمینو متولد سال 1939 در حالی که مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی رشته نقاشی در دانشگاه ییل بود، اولین فیلم خود را در قالب یک کمدی جنایی با عنوان تاندربولت و لایت فوت در سال 1974 ساخت.

دومین فیلم او با عنوان شکارچی گوزن در سال 1978 رقم خورد که پنج جایزه اسکار شامل جایزه بهترین فیلم و کارگردانی را برای او به ارمغان آورد و نام چیمینو را در میان برترین کارگردانان موج نوی سینمای آمریکا سرزبان‌ها انداخت.

کارلو شاترین رئیس جشنواره فیلم لوکارنو در این‌باره گفت: بسیار مفتخریم که قادریم میزبان مایکل چیمینو باشیم و من مطمئنم که حضور او انگیزه مضاعفی برای بسیاری از مخاطبان و شرکت‌کنندگان در جشنواره فیلم لوکارنو است. فیلم او همواره تأثیر به سزایی در مسیر من به عنوان مخاطب داشته است و به عقیده من نمایش آثار او در جشنواره‌ای که هدفش پل زدن میان فرهنگ‌ها، اعصار و سبک‌هاست بسیار حائز اهمیت است. آثار شاعرانه چیمینو از این لحاظ جاودان هستند و همزمان کلاسیک و مدرن محسوب می‌شوند.

فیلم‌های شکارچی گوزن، تاندربالت و لایت فوت، دروازه بهشت و سال اژدها از جمله ساخته‌های مایکل چیمینو هستند که در این رویداد سینمایی به روی پرده رفت.

امسال ادوارد نورتون بازیگر هالیوودی فیلم‌هایی چون باشگاه مشت‌زنی و مرد پرنده نیز جایزه یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره فیلم لوکارنو را دریافت می‌کند.

جشنواره فیلم لوکارنو پس از کن، ونیز و برلین معتبرترین جشنواره سینمایی جهان است و ویژگی خاص آن نمایش فیلم‌ها در میدان معروف پیاتزا در فضای باز و بر پرده بزرگ است که در آنجا حدود ۸۰۰۰ تماشاگر به دیدن فیلم‌ها می‌نشینند.

شصت و هشتمین جشنواره لوکارنو از تاریخ پنجم تا پانزدهم اوت (14 تا 24 مرداد) در شهر لوکارنو سوئیس برگزار می‌شود


 تاريخ ارسال: 1394/4/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.