پرده سینما

شهاب حسینی گفت: بازیگری اقناعم نمی‌کند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شهاب حسینیشهاب حسینی گفت: بازیگری دیگر روح مرا اقناع نمی‌کند و به دنبال انجام یک‌سری کارهای زیربنایی در سینما هستم. به گزارش ایسنا، شهاب حسینی که می‌گوید اخیرا یک پیشنهاد چهار میلیارد تومانی را برای تبلیغات رد کرده و به جای آن پروژه‌ی تولید تعدادی اثر هنری و فرهنگی را مطرح کرده است،‌ بیان کرد: در طول این سال‌ها که کار کرده‌ام، متوجه یک‌سری نقایص در اجرای کار خودم شدم و حالا تلاش می‌کنم ببینم آیا متد‌ها و روش‌های جدیدی برای فیلم‌سازی می‌توان به کار برد یا خیر؟ آیا می‌شود که کمی تفکر و اندیشه‌ی ساختاری کارهایمان را به استاندارد‌های جهانی نزدیک کنیم.

او گفت: هدف از پیشنهادی که مطرح کرده‌ام، حمایت و کشف استعداد‌های جدید و دمیدن یک روح تازه به پیکره‌ی سینما است، چون بچه‌های زیادی را می‌شناسم که مترصد فرصتی هستند تا استعداد خدادادی خود را به منصه‌ی ظهور برسانند.

حسینی که در مراسمی به‌عنوان مدیر فرهنگی و هنری یکی از مجموعه‌های تولید فرش معرفی شد،‌ با تاکید بر اینکه در این همکاری پول و سود مالی در جایگاه آخر فعایت‌اش قرار دارد، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که آیا قرار است در این پروژه به‌عنوان یک واسطه‌ی میان این مجموعه‌ی تولیدی و جامعه‌ی هنری فعالیت کند، یا این‌که تهیه‌کننده‌ی آثار فرهنگی باشد، گفت: خوشبختانه مدتی است به عضویت جامعه‌ی صنفی تهیه‌کنندگان درآمده‌ام که تشکل خوبی به ریاست سیدضیاء هاشمی است و الان که قرار است به‌عنوان مدیر فرهنگی هنری مجموعه‌ی شهر فرش فعالیت کنم، بخشی از بودجه‌ی این مجموعه به‌جای تبلیغات محیطی، صرف ساخت آثار نمایشی و فیلم می‌شود.

این بازیگر که این روزها فیلم دوران عاشقی را بر پرده‌ی سینماها دارد، درباره‌ی این‌که آیا پروژه‌ی آماده برای اجرا در دست دارند یا خیر؟ اظهار کرد: بله،‌ چند پروژه را آماده داریم و در آینده ساخت یک فیلم سینمایی را به تهیه‌کنندگی سعید ملکان و کارگردانی احسان بیگلری و همچنین یکی دو مجموعه‌ی ویدیویی را شروع خواهیم کرد. علاوه بر این‌ها، تولید مجموعه آثاری براساس نمایشنامه‌های خوب ایرانی و خارجی برای شبکه‌ی ویدیویی، حمایت از بچه‌های فعال عرصه موسیقی به ویژه آن‌هایی را که در شهرهای دور زندگی می‌کنند و هیچ‌وقت امکان دیده شدن ندارند‌ هم در برنامه‌ی کاری خود داریم. درواقع هدف من تکرار تجربه‌های گذشته نیست، بلکه با توجه به همه‌ی امکانات می‌خواهم ببینم راه‌های راهبردی‌تر و جدیدتر چیست.

شهاب حسینی در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که آیا قصد دارد فیلم جدیدی را کارگردانی کند یا خیر؟ گفت: هرچه خدا بخواهد،‌ اما الان بیشتر سعی می‌کنم از بچه‌های دیگر حمایت کنم و در همین راستا قرار است دو اثر ویدیویی را تهیه کنم و در یک فیلم سینمایی هم بازی کنم. در این بخش من یک واسطه و وسیله هستم و امیدوارم بتوانم قدر تفکر این مجموعه را بدانم تا سرمایه‌گذاری خوبی در این عرصه‌ها انجام شود و این دوستان هم بیشتر سرذوق بیایند که بودجه بیشتری را برای سال‌های آتی در این حوزه تبلیغاتی تعریف کنند.

این بازیگر سینما درباره‌ی این‌که با توجه به جایگاهش میان مخاطبان به‌عنوان بازیگر محبوب به نظر می‌رسد، با پروژه‌هایی که بیشتر سراغشان می‌رود، کمتر به بازیگری می‌رسد و آیا قصد دارد از این عرصه دوری کند؟ بیان کرد: اگر صرفاً بخواهم بازیگری را ادامه دهم روند کارم هدفمند نمی‌شود،‌ چون هر بار ممکن است پیشنهادی در یک ژانر مطرح شود که به نظرم حرکتی هدفمند نیست. در حالی‌که من به دنبال این هستم که با این تعامل یک خیر چند منظوره بتوان ایجاد کرد، یعنی هم این دوستان تبلیغات فرهنگی خود را داشته باشند و در ساختن آثار ارزشمند سهیم باشند و هم آثار خوبی با حضور استعدادهای جوان ساخته شود.

او با بیان اینکه «واقعیت این است که روح من دیگر با بازیگری اقناع نمی‌شود و دنبال یک‌سری کارهای زیربنایی هستم»، ادامه داد: برایم خیلی فرق نمی‌کند که کجا باشم، ممکن است یک جا تهیه‌کننده باشم، یک جا کارگردان، جای دیگر بازیگر و یک‌جا هم فقط تماشاگر. به نظرم این عناوین خیلی مهم نیست، بلکه مهم این است که دست به دست هم دهیم تا این حرکت را به ثمر برسانیم، ضمن این‌که اعتماد را هم به عرصه سرمایه‌گذاران بخصوص بخش خصوصی سینما برگردانیم، چون اتفاقات زیادی را شاهد بوده‌ایم افتاد که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سینما با موفقیت روبه‌رو نشد و ‌سرمایه‌گذاران احساس کردند کارشان هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

حسینی افزود: تصور ما این است که با صداقت، اندیشه و محاسبات دقیق که کار اضافه‌ و بیهوده‌ای هم انجام نشود، آثار کم‌هزینه و پرمغزی را تولید کنیم و این دوستان را دلگرم کنیم تا برند‌های دیگر هم جدی‌تر وارد این عرصه شود، چون تبلیغی بهتر از این‌ نیست که یک شاعر جوان یا یک نویسنده توسط یک برند مورد حمایت قرار گیرد و کتاب‌اش چاپ شود یا یک خواننده محبوب مثل علیرضا قربانی، همایون شجریان، شهرام ناظری و نیز بچه‌های جوان‌تر، بویژه گروه‌های فولکلور شهرستان‌ها برای انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت حمایت شوند.

شهاب حسینی همچنین در مراسم امضای قرارداد خود به عنوان مدیر فرهنگی و هنری مجموعه یادشده، که با اجرای سید جواد یحیوی همراه بود، گفت: در راستای حرکتی که گاهی در جهت تبلغات برندهای تجاری و تلفیق این کار با چهره‌های شناخته شده سینما یا ورزش انجام می‌شود، هیچ‌وقت قلبا و شخصا به استفاده ابزاری از چهره یک بازیگر در تبلیغ یک کالا اعتقادی نداشتم.

او اضافه کرد:‌ تاکنون پیشنهادهای زیادی هم مطرح شده اما همواره می‌گفتم کار بازیگر تبلیغ یک محصول نیست. البته شاید از یک فرد خوش‌چهره بتوان برای این کار استفاده کرد، ولی وقتی از یک چهره هنری استفاده می‌شود، او ویژگی‌هایی را درون خود دارد که استفاده‌های بهتری از آن می‌توان کرد.

وی ادامه داد: وقتی مجموعه پیشنهاد تبلیغاتی این مجموعه مطرح شد، از آنجا که به سفیر برند اعتقادی ندارم، تلاش کردیم کار جنبه دیگری پیدا کند و این راهکار را پیدا کردیم که مبلغ هنگفتی را که این وسط پیشنهاد می‌شد، به جای شخصی استفاده کردن، در راستای کار بهتری قرار دهیم و مثلا فیلم‌هایی با بودجه‌های کم بسازیم.

کارگردان فیلم ساکن طبقه وسط با تأکید بر اینکه به تبلیغات عمقی بیشتر از سطحی اعتقاد دارد، گفت: مجموعه‌های بزرگ بخشی فرهنگی هنری را با بودجه مشخص برای تولید محصولات فرهنگی می‌توانند اختصاص دهند.

حسینی همچنین با اشاره به اینکه پیشنهادهای تبلیغاتی گاهی آنقدر چرب است که آدم عنان اختیار را از دست می‌دهد و به برخی از دوستان نمی‌توان خرده گرفت، بیان کرد: این ارقام را خیلی بهینه‌تر و در خدمت ساخت فیلم‌های خوب و موثر سینمایی یا ویدیویی یا سریال براساس رمان‌های داخلی یا خارجی،‌ تولید اثاری از ادبیات نمایشی یا برگزاری کنسرت برای هنرمندان عرصه موسیقی می‌توان استفاده کرد.

در این مراسم، علیرضا قربانی، پوران درخشنده،‌ هنگامه قاضیانی، علی معلم،‌ هوشنگ گلمکانی و تینا پاکروان هم حضور داشتند.

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1394/5/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.