پرده سینما

تارانتینو رئیس داوران جشنواره ونیز شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کوئنتین تارانتینو ریاست هیئت داوران بخش مسابقه شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم را به عهده دارد که اول تا 11 سپتامبر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، مارکو مولر مدیر هنری جشنواره ونیز از فیلمساز آمریکایی به عنوان «یکی از خیره‌کننده‌ترین کارگردانان سینمای معاصر» یاد کرد. تاکنون هیچ یک از فیلم‌های کوئنتین تارانتینو در لیدو به نمایش درنیامده، اما او «پدرخوانده» دو بخش جنبی مهم ونیز بوده است: بخش مرور آثار «پادشاهان ب ایتالیایی» در سال 2004 و بخش مرور آثار وسترن‌های اسپاگتی در سال 2007.

این فیلمساز 47 ساله سال گذشته فیلم موفق لعنتی‌های بی‌آبرو را روی پرده سینماها داشت که در دنیا 6/313 میلیون دلار فروخت و نامزد هشت جایزه اسکار شد.

تارانتینو سال 1994 با فیلم داستان عامه‌پسند جایزه نخل طلای جشنواره کن را دریافت کرد و برای آن فیلم برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی شد.

جایی به کارگردانی سوفیا کوپولا که بخشی از آن در ایتالیا فیلمبرداری شده، فیلم نوآر جاده رو به هیچ‌کجا ساخته مونته هلمان، میرال به کارگردانی جولین شنیبل با بازی فریدا پینتو و Potiche ساخته فرانسوا اوزون با بازی کاترین دونوو و ژرار دوپاردیو از فیلم‌های هستند که به احتمال زیاد در بخش رسمی این دوره جشنواره ونیز به نمایش درمی‌آیند.

آنگ لی فیلمساز سرشناس هنگ کنگی نیز جایزه شیر طلای یک عمر دستاورد شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز را دریافت می‌کند که اول تا 11 سپتامبر (10 تا 20 شهریور) برگزار می‌شود.

کوئنتین تارانتینو


 تاريخ ارسال: 1389/2/18
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.