پرده سینما

آیا باور کنیم دغدغه باكیده نه ماندن است و نه رفتن؟!

پرده سینما

او می‌خواهد فقط جشنواره فیلم كوتاه برگزار کند!

آیا باور کنیم دغدغه باكیده نه ماندن است و نه رفتن؟!

فارس-مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: در حال حاضر،‌ دغدغه من برپایی جشنواره فیلم كوتاه است نه ماندن یا رفتن.ناصر باكیده در بخشی از نشست خبری صبح امروز جشنواره فیلم كوتاه تهران، درخصوص ماندن یا نمادن در انجمن سینمای جوانان ایران، بیان داشت: دغدغه ما در انجمن سینمای جوان، برگزاری مطلوب این جشنواره است، لذا این امر دغدغه اصلی من و همكارانم در این مجموعه است و به هیچ حاشیه‌ای فكر نمی‌كنیم،ضمن این كه من راضی‌ام به رضای خدا.

ماه گذشته جواد شمقدری در گفت‌وگویی، روی این نكته تأكید شده بود كه با توجه به نزدیك بودن زمان برپایی جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران، تصمیمی در خصوص رفتن ناصر باكیده از انجمن سینمای جوانان ایران اتخاذ نشده است.

در هفته‌های گذشته صحبت از جانشینی هوشنگ توكلی به جای ناصر باكیده در چند رسانه مطرح شده بود كه هیچ‌گاه تأیید نشد.

دبیر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران همچنین در این نشست مدعی شد بیش از 4 هزار عنوان فیلم به دبیرخانه جشنواره رسیده، که در نهایت،92 عنوان فیلم در بخش بین‌ا‌لملل از 40 كشور جهان به رقابت می‌پردازند!

جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران از 20 تا 25 آبان‌ در تهران و به صورت هم ‌زمان در 12 استان كشور با مركزیت شهرهای ارومیه، اهواز، بندرعباس، بوشهر، تبریز، خرم‌آباد، رشت، زاهدان، ساری، مهاباد، یاسوج و یزد در حالی برگزار می‌شود. که بیم تحریم جشنواره و اتفاقی که در جشنواره سینما حقیقت رخ داد،از سوی مدیران برای این جشنواره وجود دارد.

جشنواره فیلم كوتاه تهران در دو عرصه ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود كه هر بخش زیر مجموعه‌‌های مختلفی مانند مسابقه، آیین مهر، چشم‌انداز سرزمین زیبای ما، چراغ راه در بخش سینمای ملی و مسابقه بین‌الملل، مسابقه آسیا، جلوه‌گاه شرق در جست‌وجوی حقیقت و ملل مسلمان را در برمی‌گیرد.

در بخش سینمای ملی، آثار یك فیلمساز محمدرضا عرب، آثار یك فیلمبردار مهدی جعفری، فیلم‌های دفاتر سینمای جوان استان‌های ساحلی خلیج فارس، سینمای مقاومت و بزرگداشت شادروان سیف الله داد و در بخش سینمای بین‌الملل نیز 13 فیلم از آمریكای لاتین شامل 13 فیلم از كشورهای اروگوئه، برزیل، مكزیك، كوبا، آرژانتین و ونزوئلا، 11 فیلم كوتاه از یونان، 30 انیمیشن منتخب جهان و 21 فیلم از آثار مدرسه فیلم تلویزیون و تئاتر لودز و مدرسه آندره وایدا به نمایش درمی‌آید همچنین نمایش فیلم‌هایی از رومن پولانسكی و آندره وایدا كه برای اهالی سینما جذاب است، در این جشنواره نمایش داده می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1388/8/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.