پرده سینما

جکسون: نمی‌دانم زمان ساخت هابیت‌ها چه غلطی می‌کردم!

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

پیتر جکسونپیتر جکسون گفت: واقعاً نمی‌دانم موقع ساختن فیلم‌های هابیت چه غلطی می‌کردم!

به گزارش ایسنا، پیتر جکسون کارگردان برنده جایزه اسکار اعتراف کرد که فیلم‌های هابیت را بدون آمادگی لازم و خط داستانی از پیش تعیین‌شده ساخته است.

این کارگردان نیوزیلندی در این‌باره گفت: موقع ساختن هابیت نمی‌دانستم چه غلطی دارم می‌کنم. به آن پروبال می‌دادم و داستان را همان‌طور که جلو می‌رفتیم، پردازش می‌کردم.

او همچنین اعتراف کرده که در بسیاری موارد، فیلمبرداری صحنه‌های این سه‌گانه سینمایی بدون فیلمنامه کامل ساخته می‌شده و او در جریان کار، آن را تکمیل می‌کرده است. این فیلمساز در دی‌وی‌دی پشت‌صحنه‌ای که همراه با فیلم هابیت: نبرد پنج سپاه ‌منتشر شده، از تفاوت فاحش بین نحوه ساخت سه‌گانه ارباب حلقه‌ها و هابیت گفته و اشاره کرده که برای تولید اولین مجموعه فیلمش، سه سال و نیم صرف تحقیق و فراهم‌آوری شرایط مناسب کرده بود.

جکسون علاوه بر این اظهار کرد: من پس از کناره‌گیری گیلرمو دل‌تورو از پروژه، کارگردانی هابیت را پذیرفتم و تقریبا هیچ زمانی برای آمادگی پیش از شروع فیلمبرداری نداشتم و به یک‌باره وارد روزهایی با 21 ساعت کار سر صحنه شدم. نمی‌توانستم زمان را به یک سال و نیم قبل برگردانم و به طراحی فیلم بپردازم، چون آنچه من در ذهن داشتم با آنچه دل‌تورو در حال انجامش بود فرق داشت. این کار غیرممکن بود، بنابراین من فقط شروع کردم به فیلمبرداری، بدون تقریبا هیچ‌گونه آمادگی.

به گزارش گاردین، وی علت تأخیر چهارماهه اکران سومین بخش هابیت در دسامبر 2014 را نیز همین موضوع عنوان کرده است.

گرچه فیلم‌های هابیت در گیشه بین‌المللی به فروشی سه میلیارد دلاری رسید، اما هیچ‌وقت از لحاظ محبوبیت به ارباب حلقه‌ها نرسید. نبرد پنج سپاه در سایت‌های سینمایی بدترین فیلم مورد نقد لقب گرفت و 60 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی‌ها آن را به ندرت حاوی ایده‌ای تازه خواندند.

سه‌گانه هابیت که قسمت سوم آن در سال 2014 روی پرده سینماهای جهان رفت، به صورت سه‌بعدی و با سرعت بی‌سابقه 48 فریم بر ثانیه ساخته شد. طبق آمار ارائه‌شده، هزینه تولید این سه فیلم سه برابر بیش از سه‌گانه ارباب حلقه‌ها بود.

سه‌گانه هابیت در سبک حماسه‌ای فانتزی - ماجرایی براساس رمانی به همین نام نوشته جی.آر.آر تالکین بود. یان مک‌کلن، اندی سرکیس و هیوگو ویوینگ که در سه‌گانه ارباب حلقه‌ها حضور داشتند، نقش‌های خود را در هابیت تکرار کردند. دو قسمت اول این سه‌گانه سینمایی به صورت یک‌جا در نیوزیلند و بیشتر بخش سوم نیز در همین کشور فیلمبرداری شد.

هنگامی که خبر ساخت مجموعه دوقسمتی هابیت در سال 2007 مطرح شد، هزینه ساخت این دو فیلم 150 میلیون دلار تخمین زده شد، اما پیتر جکسون این دو پروژه را به صورت پیاپی در نیوزیلند ساخت و کمپانی برادران وارنر را به ساخت قسمت سوم نیز متقاعد کرد.

اولین قسمت از این مجموعه با عنوان هابیت: سفر غیرمنتظره بالغ بر یک میلیارد دلار در گیشه جهانی فروخت و قسمت دوم هابیت: نابودی اسماگ در نهایت به فروش جهانی 958 میلیون دلار دست یافت. قسمت سوم و نهایی این فیلم نیز با عنوان هابیت: نبرد پنج سپاه با بودجه 250 میلیون دلاری در نهایت بیش از 955 میلیون دلار فروخت.



 تاريخ ارسال: 1394/8/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.