پرده سینما

۵۰ فیلم محبوب ۲۰۱۵ به انتخاب خوانندگان «گاردین»؛ «کارول» در صدر انتخاب ها

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کیت بلنشت در «کارول»روزنامه گاردین طی یک نظرسنجی آنلاین از مخاطبانش، فهرست 50 فیلم محبوب سال ۲۰۱۵ را منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، مخاطبان روزنامه گاردین در سرتاسر انگلستان، ایالت متحده آمریکا و استرالیا در یک نظرسنجی شرکت کرده و 50 فیلم برتر سال ۲۰۱۵ را انتخاب کردند.

در این فهرست کارول با بازی کیت بلانشت و رونی مارا موفق شد رتبه نخست را از آن خود کند. این فیلم پنجمین اثر برتر سال در انگلیس و هفتمین فیلم برتر سینماهای آمریکا در سال جاری میلادی بوده است. این فیلم به کارگردانی تاد هاینس چندی پیش با نامزدی در 7 شاخه پیش‌تاز نامزدهای جوایز سینمایی حلقه منتقدین لندن شد.

رتبه دوم این نظرسنجی به مکس دیوانه رسید و ماشین سابق و مریخی رتبه‌های سوم و چهارم را از آن خود کردند. مریخی جدیدترین ساخته ریدلی اسکات با بازی مت دیمن در نقش اصلی، عنوان سی‌ونهمین فیلم برتر سال در استرالیا را دارد.

سیکاریو ، بروکلین، افشاگر و شلاق به ترتیب در جایگاه پنجم تا هشتم این فهرست قرار گرفته‌اند.

انیمیشن درونِ بیرون که از زمان اکران تاکنون بسیار مورد توجه سینماگران و مخاطبان قرار گرفته، جایگاه نهم را به خود اختصاص داده است. این اثر در جدول بهترین فیلم‌های استرالیا‌، انگلیس و آمریکا به ترتیب رتبه‌های نوزدهم، سی‌وسوم‌ و سی‌وپنجم را اشغال کرده است.

دهمین فیلم این فهرست مامان درام کانادایی به کارگردانی خاویر دولان است که هشتمین رده جدول بهترین فیلم‌های سال استرالیا را دارد. این اثر در آمریکا و انگلیس رتبه چهاردهم و یازدهم برترین فیلم‌های سال ۲۰۱۵ را به خود اختصاص داده است.

ویکتوریا، خرچنگ، ‌من، ارل و دختر در حال مرگ‌ و خیاط نیز رتبه‌های یازدهم تا چهاردهم این فهرست را دارند.

غرب آرام با بازی مایکل فاسبندر، پل جاسوسان ساخته استیون اسپیلبرگ با درخشش تام هنکس و فیلم اقتباسی استیو جابز که براساس زندگی بنیان‌گذار کمپانی اپل ساخته شده‌، جایگاه‌های پانزدهم تا هفدهم لیست گاردین را به نام خود کرده‌اند.

از دیگر فیلم‌های مطرحی که در این فهرست می‌توان به آن‌ها اشاره کرد، ضرب‌العجل، قصه‌های وحشی، سقوط، ماموریت غیرممکن، شازده کوچولو، تد 2، انتقام‌جویان هستند.

نام تاکسی به کارگردانی جعفر پناهی در رتبه سی‌ام فهرست سال ۲۰۱۵ گاردین به چشم می‌خورد.

به گزارش گاردین،‌ ایمی فیلمی که براساس زندگی ایمی واین‌هاوس خواننده جوان انگلیسی که سال ۲۰۱۱ در سن 27 سالگی درگذشت، نیز رتبه سی‌وچهارم این فهرست را دارد.

مرد پرنده ساخته الخاندرو گونزالز ایناریتو، دنیای ژوراسیک اثری از کالین تروورو و تیمبوکتو برنده بخش‌های بهترین فیلم و کارگردانی جوایز سینمایی سزار فرانسه از دیگر فیلم‌های مورد علاقه مخاطبان گاردین در سال ۲۰۱۵ بوده‌اند. نام نهنگ، قله‌ای به رنگ خون، 45 سال و هکتور نیز در این فهرست آمده است.

 


 تاريخ ارسال: 1394/9/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.