پرده سینما

استریپی به جشنواره فیلم کودک نیویورک دعوت شد

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

استریپی انیمیشن کوتاه استریپی به کارگردانی بابک و بهنود نکویی، به جشنواره بین‌المللی فیلم کودک نیویورک دعوت شد.

به گزارش روابط عمومی استودیو گنبدکبود، جشنواره فیلم کودک نیویورک که از 26 فوریه تا 20 مارس 2016 در نیویورک برگزار می‌شود، از انیمیشن استریپی برای حضور در این جشنواره دعوت کرده است.

بابک نکویی یکی از کارگردانان این انیمیشن در این باره توضیخ داد: بعد از آنکه استریپی به اولین مرحله از رقابت اسکار راه پیدا کرد، توجه بسیاری از جشنواره‌ها به آن جلب شد. علاوه بر جشنواره‌های متعددی که برای ما فراخوان ارسال کرده‌اند، جشنواره فیلم کودک نیویورک از استریپی دعوت کرده که در بخش رقابتی جشنواره حضور داشته باشد.

جشنواره بین‌المللی فیلم کودک نیویورک که بزرگترین جشنواره فیلم کودک در آمریکای شمالی محسوب می‌شود در سال 1997 برای حمایت از تولید و پخش آثار با ارزش، خلاقانه و هوشمند برای گروه سنی 3 تا 18 سال تاسیس شده است. در این دوره از جشنواره 100 فیلم از سی کشور دنیا با 15 زبان حضور دارد و حدود سی هزار نفر برای تماشای این فیلم‌ها و شرکت در جشنواره ثبت نام کرده اند. و داوران این جشنواره دست کم یک بار برگزیده یا نامزد جایزه اسکار بوده‌اند.

اما تورمن بازیگر فیلم بیل را بکش، جان کن‌میکر خالق انیمیشن ماه و خورشید، متیو موداین بازیگر فیلم غلاف تمام فلزی، سوزان ساراندون بازیگر فیلم راه رفتن مرد مرده، جینا دیویس بازیگر و تهیه‌کننده، هنری سیلیک خالق انیمیشن کارولاین و گاس ون سنت کارگردان ویل هانتینگ خوب از جمله داوران این جشنواره هستند.

انیمیشن ایرانی استریپی بر اساس موسیقی کلاسیک رقص‌ مجار شماره ۵  اثر  یوهانس برامس (۱۸۹۷- ۱۸۳۳) ساخته شده و درباره کارگر یک کارخانه بزرگ است که تصمیم می‌گیرد در کار ملال آور راه راه کردن بسته‌های کارخانه خلاقیتی ایجاد کند. فیلم فضای تک رنگی دارد و از رنگ قرمز استفاده خلاقانه ای شده است.

 این انیمیشن در کنار  10 انیمیشن‌ دیگر از کشورهای استرالیا، فرانسه، ایرلند، آمریکا، روسیه، سوییس در برنامه نمایش نمایش‌ها در تعدادی از سینماهای آمریکا اکران شده و جز 60 انیمیشنی است که در لیست بلند اسکار 2016 پذیرفته شده است. این فیلم بزودی در کشورهای چین، ژاپن، کره، پرتغال، دانمارک، فنلاند، نروژ، سوئد، گرجستان، روسیه، آفریقای جنوبی، مصر و ترکیه نیز اکران می‌شود.

استریپی که در استودیو گنبد کبود، با تکنیک دو بعدی در 3 دقیقه و 35 ثانیه ساخته شده، تاکنون در بیش از 30 جشنواره معتبر چون انسی فرانسه، انیماموندی برزیل، ایماجیناریا ایتالیا، اکسپوتونز آرژانتین، کلیک هلند و انیمست رومانی شرکت کرده و موفقیت‌هایی به دست آورده که از آن جمله می‌توان به عنوان بهترین متحرک‌سازی در جشن خانه سینمای ایران، منتخب CITIA در جشنواره انسی فرانسه به عنوان یک نمونه آموزشی برای کودکان فرانسوی و حضور در بخش پلی‌آف جشنواره انیموکته لهستان اشاره کرد.

همچنین این انیمیشن دیپلم افتخار نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران و جایزه وزارت کار در جشنواره فیلم کوتاه تهران را نیز به دست آورده و به عنوان منتخب  بخش خاورمیانه در جشنواره راه سبز لندن به نمایش درآمده است.


 تاريخ ارسال: 1394/10/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.