پرده سینما

معترضان ژاپنی فیلم آنجلینا جولی برایش دردسر درست می‌کنند

پرده سینما







 

 

آنجلینا جولیفیلم بیوگرافیکی جنگی آنجلینا جولی خشم گروه‌های جناح راست ژاپن را برانگیخته و می‌گویند این فیلم اعتبار ندارد و ممکن است روابط بین آمریکا و ژاپن را زیر سوال ببرد.

به گزارش مهر به نقل از گاردین، ممکن است وقتی فیلم بحث‌برانگیز جنگ جهانی دوم آنجلینا جولی یعنی شکست‌ناپذیر ماه آینده در کشور ژاپن روی پرده برود، با حمله معترضان ملی‌گرای ژاپنی مواجه شود که نسبت به نمایش شکنجه زندانیان در کمپ‌های جنگ، اعتراض دارند. این فیلم روز ششم ماه فوریه در توکیو پیش‌نمایش و بعد در سراسر ژاپن اکران می‌شود. هنوز مشخص نیست آیا خود جولی - که فیلمش حتی با وجود نقدهای منفی توانست ۱۶۳.۲ میلیون دلار در باکس‌آفیس جهانی فروش داشته باشد - در مراسم پیش‌نمایش فیلمش در این کشور شرکت می‌کند یا خیر.

فیلم جولی در ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ در کشورهای ایالات متحده و بریتانیا اکران شد، اما برای پیدا کردن یک توزیع‌کننده در ژاپن به مشکل برخورده بود. معترضان جناح راست می‌گویند تصویر بدرفتاری شدید نگهبان‌های ژاپنی با زندانیان آمریکایی در این فیلم، عمیقاً گمراه‌کننده است و خواستار ممنوعیت پخش فیلم به خاطر نژادپرستی شدند.

فیلم جولی با اقتباس از کتاب «شکست‌ناپذیر: یک داستان بقا، مقاومت و رستگاری در جنگ جهانی دوم» نوشته لارا هیلن‌برند ساخته شده و داستان زندگی لوییس زامپرینی دونده المپیک آمریکایی و ستوان نیروی هوایی ارتش ایالات متحده را با نقش‌آفرینی جک او‌کانل تعریف می‌کند. این زندانی جنگ که ماه جولای سال ۲۰۱۴ از دنیا رفت، می‌گفت بین ماه‌های جولای ۱۹۴۳ و آگوست ۱۹۴۵ توسط سربازان نیروی دریایی ژاپن مورد شکنجه قرار گرفت.

بر خلاف داستان‌هایی که در کتاب آورده شده، یوییچی شیمادا استاد روابط بین‌الملل دانشگاه فوکویی به تلگراف گفته بود باید به کتاب و اقتباس سینمایی‌اش به عنوان یک داستان خیالی نگاه کرد. او گفته بود: هم کتاب و هم فیلم بدون اینکه ضرورتی وجود داشته باشد بیش از حد روی اعمال خشونت‌ ارتش ژاپن تاکید می‌کنند. طی جنگ قساوت‌هایی صورت گرفت، اما فقط ژاپنی‌ها نبودند که این کار را کردند. تمام ارتش‌ها بی‌رحمی‌هایی داشتند. در زمانی که ژاپن و آمریکا باید روی همکاری امنیتی‌شان تمرکز بیشتری کنند تا بتوانند با خطر چین مبارزه کنند، زمان‌بندی اکران این فیلم به هیچ وجه سازنده نیست.

تاتسویا موری، یک مستندساز ژاپنی در یکی از پیش‌نمایش‌های اخیر فیلم جولی گفته بود فیلم درام او بیش از همه مورد هدف غضب ملی‌گرایان واقع می‌شود. او گفت: این فیلم بسیار بیشتر از آنکه باید با انتقاد و واکنش منفی رو به رو شد، چون یک فیلمساز خارجی آن را کارگردانی کرده بود. این وضعیت نشان دهنده مشکلات اساسی جامعه ژاپن است.



 تاريخ ارسال: 1394/11/10
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.