پرده سینما

سرشار از ناکامی، خالی از امید؛ دومین روز در دامنه برج میلاد با جشنواره

پرده سینما








 

 

سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در دومین روز برگزاری خود موفقیت چندانی با خود به همراه نداشت. این ناکامی هم فیلم ها و هم مسائل اجرایی را در بر می گرفت.

فیلم های به نمایش درآمده شده در روز دوم یک شهروند کاملاً معمولی، جشن تولد، دلبری، و آخرین بار کی سحر را دیدی؟ بودند.

در یک جمع بندی کلی هیچکدام از این فیلم ها رضایت تماشاگران را جلب نکردند. هر چهار فیلم تلخ، یا غمگین بودند. اگرچه در فیلم دلبری نگاهی متفاوت به مفهوم «عشق» مشاهده می شد، اما در مجموع این فیلم ها فیلم هایی امیدوارانه یا همراه با سرزندگی نبودند. شاید مهمتر اینکه اصلاً به نظر نمی رسد در گیشه سال آینده بتوان موفقیتی را برای آنها متصور شد.

از نکاتی که از نظر اجرایی قابل اشاره اند می توان به شلوغی سالن نمایش برج به خصوص در ساعات آخر شب اشاره کرد. اما این شلوغی ربطی به اصحاب رسانه ندارد! بیشتر جمعیتی که برج میلاد را به خصوص در ساعات آخر شب شلوغ می کنند «خانگی» هستند! در این جشنواره با سخت گیری های بیش از حدی که در مرحله صدور کارت برای رسانه ها انجام شد، فرصتی فراهم گردید تا دست اندرکاران جشنواره با فراغ بال بیشتری دوستان و آشنایان خود را تحت عنوان «مهمان ویژه» یا با کارت های «مهمان» تک سانس وارد جشنواره کنند!

چه کسی پاسخگوست؟ در روابط عمومی جشنواره مستقر در برج میلاد معمولاً کارمندی مستقر نیست و اگر هم باشد پاسخگو نیست. اگر هم سرپرست یا جانشین یا چنین چیزی را بشود در روابط عمومی فجر سی و چهارم پیدا کرد معمولاً طلبکار است نه پاسخگو!

سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از دوازهم تا بیست و دوم بهمن ماه به دبیری محمد حیدری برگزار می شود.

 


 تاريخ ارسال: 1394/11/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.