پرده سینما

«مسترکلاس» ویلیام فردکین در جشنواره کن

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ویلیام فریدکینویلیام فردکین، کارگردان معروف آمریکایی برگزاری «مسترکلاس»‌ سینما را در شصت‌ونهمین جشنواره فیلم کن بر عهده خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، پس از چهره‌های سرشناسی چون مارتین اسکورسیزی،‌ نانی مورتی، وونگ کار وای، کوئنتین تارانتیو، مارکو بلوچیو، فیلیپ کافمن و ژاک اودیار، این‌بار نوبت به ویلیام فردکین، سازنده فیلم‌های به یاد ماندنی چون جن‌گیر، ارتباط فرانسوی و جو قاتل رسید تا برگزاری مسترکلاس سینما در جشنواره کن را بر عهده گیرد.

فردکین یکی از کارگردانان پیشگام سینمای آمریکا محسوب می‌شود که اخیرا کتاب ارتباط فردکین: شرح حال را منتشر کرده است که در آن به توصیف پرشور احوال و زندگی‌اش پرداخته است.

وی در ابتدای دهه 1970 میلادی با فیلم‌های ارتباط فرانسوی (1971) و جن‌گیر (1973) نقش پررنگی در احیای سینمای آمریکا ایفا کرد و در سال 1972 برای ارتباط فرانسوی موفق به کسب جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین کارگردانی شد.

فردکین در واکنش به دعوتنامه جشنواره کن برای برگزاری «مسترکلاس» در این رویداد سینمایی اظهار کرد: «این افتخار بزرگی است که افکار و ایده هایم را با مخاطبان در جشنواره کن، خانه سینمای جهان، به اشتراک بگذارم. اکنون پرچاالش‌ترین زمان برای آینده سینماست که به خاطر می‌آورم. تغییرات عمده‌ای در تولید و نمایش فیلم‌ها در حال شکل گیری است، تحولاتی که بسیار فراتر از آن چیزی است که در بیش از پنجاه سال اخیر تجربه کرده‌ام.»

جایزه شیر افتخاری جشنواره ونیز، جایزه فیپرشی جشنواره فیلم کن برای فیل باگ و همچنین یوزپلنگ طلایی جشنواره لوکارنو به پاس یک عمر دستاورد سینمایی از جمله دیگر افتخارات این کارگردان کهنه‌کار محسوب می‌شوند.

جو قاتل آخرین ساخته بلند سینمایی ویلیم فریدکین است که در سال 2011 میلادی به سینماها آمد و علی‌رغم فروش نه چندان خوب با بازخوردهای خوبی از سوی منتقدین سینمایی همراه شد.

مسترکلاس ویلیام فردکین روز چهارشنبه 18 می در سالن نمایش بونوئل کاخ جشنواره کن به میزبانی مایکل سیمنت منتقد معروف سینمایی برگزار می‌شود.

شصت‌ونهمین جشنواره فیلم کن از 11 تا 22 می (22 اردیبهشت تا دوم خرداد) در جنوب فرانسه برگزار می‌شود و امسال جورج میلر کارگردان استرالیایی فیلم مکس دیوانه: جاده خشم رییس هیات داوران رقابتی آن است.



 تاريخ ارسال: 1395/1/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.