پرده سینما

شصت و سومین جشنواره كن درگیر بحران اقتصادی جهان

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جمع کردن فرش قرمز کن!در حالی‌ كه همچنان كشورهای مختلف جهان با بحران اقتصادی درگیر هستند، امسال سه فیلم از فیلم‌های جنشنواره كن نیز به این موضوع پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، موضوع «بحران اقتصاد جهان» از جمله موضوعاتی است كه در جشنواره امسال كن به آن پرداخته شده است.

در حالی كه در عالم سینما، فیلم‌های كمی با موضوع اقتصاد وجود دارد، در جشنواره امسال سه فیلم وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد به كارگردانی الیور استون، شهر زیرین به كارگردانی كریستف هوشاسلر و مستند شغل درون به كارگردانی چارلز فرگوسن شركت كرده كه در آنها از جنبه‌های مختلف به موضوع «بحران اقتصادی جهان» پرداخته شده است.

استون این مشكل را در قالب ژانر اكشن و با كمك گرفتن از فیلم خود در سال 1987 با نام وال استریت به تصویر كشیده، كه نتیجه آن فیلم سرگرم‌كننده جالبی شده كه پیام آن این است كه نظام سرمایه‌گذاری (كاپیتالیسم) با تمامی تلاش‌ها طی 20 سال شكست خورده است.

هوشاسلر نیز در فیلم خود با نام شهر زیرین سعی كرده تا به مخاطب بفهماند كه سیستم بانك جهانی تا چه اندازه غیر اخلاقی عمل می‌كند.

در این میان فرگوسن كه فیلمش بی‌شباهت به نسخه مستند فیلم وال استریت نیست، همچون مایكل مور عمل كرده و با نگاهی طنز‌آمیز و تلخ به لایه‌های درونی و بیرونی بحران اقتصادی جهان در نهایت به نتیجه می‌رسد كه تا چه اندازه تمام این مسایل پوچ و بیهوده بوده است.


 تاريخ ارسال: 1389/2/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.