پرده سینما

جمشید ارجمند دوباره در بیمارستان بستری شد

پرده سینما







 

 

جمشید ارجمندجمشید ارجمند، منتقد و ترانه‌سرای نامدار ایرانی که روزهای گذشته، سکته مغزی را تجربه کرده و پس از چند روز بستری‌شدن به خانه منتقل شده بود، مجددا در بیمارستان بستری شد.

لیلا ارجمند منتقد و نویسنده سینمایی، دختر جمشید ارجمند درباره آخرین وضعیت پدرش می‌گوید: «مشکل اصلی پدرم در حال‌حاضر عفونت ریه است و البته بخش‌های دیگری هم درگیر بیماری است که ما از آن اطلاع نداریم و تا جواب آخرین‌ «ام‌آر‌آی‌» نیاید، معلوم نمی‌شود مشکلات دیگرشان چیست. البته نوعی هماتوم و لخته نیز در گوششان وجود دارد».

لیلا ارجمند همچنین از کمک خانه سینما نیز می‌گوید: «به کوشش خانه سینما و انجمن منتقدان، وزارت بهداشت پیگیر ماجرا شده و پدر هم‌اکنون تحت مراقبت‌های ویژه هستند».

ارجمند، احوالات پدر را درنهایت چنین توصیف می‌کند: «در مجموع اوضاع خوبی نیست؛ چون هوشیاری، حرکت و تکلم وجود ندارد اما پدر هم‌اکنون از بحران چند شب گذشته بیرون آمده‌اند البته هنوز اوضاع رضایت‌بخش نیست».

جمشید ارجمند منتقد ٧٧ساله ایرانی است که از آغازگران جریان نقد سینما در ایران است. جمشید ارجمند از دهه ٣٠ فعالیت نوشتاری‌اش را آغاز کرد و در مجله «ستاره سینما» و سایر مجلات نقد فیلم، مطلب می‌نوشت و با منتقدانی مانند پرویز دوایی هم‌دوره بود. او چندین کتاب مهم– نزدیک به ٢٠ عنوان - را از زبان فرانسه به فارسی ترجمه کرده و در زمینه ویرایش هم فعالیت داشته است. دوره دوجلدی درباره چند سینماگر، درباره سینما، فیلم‌‌ساختن، سینماگر، دستور خط و نگارش، دست‌نامه‌ شیوه نگارش، گربه روی شیروانی داغ و ۲۱ فیلم- قصه دیگر از آثار جمشید ارجمند هستند.



 تاريخ ارسال: 1395/1/30
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سعید مهرپور:

وقتی خبرنگار ... بودم شبی با او تماس گرفتم و او پدرانه مرا نصیحت کرد. ارجمند گفت که از نوشتن در مرد آثار سینمایی بیم نداشته باشد، فقط قلمت رو آزاد کن/ به امید بهبودی کامل یکی از منتقدان قدیمی سینما.یا علی

0+0-

چهارشنبه 1 ارديبه




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.