پرده سینما

بینوش: تجربه كار با كیارستمی بی‌نظیر بود

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نشست رسانه ای فیلم «رونوشت برابراصل» در فستیوال کننشست مطبوعاتی فیلم ایرانی كپی برابر اصل روز گذشته با حضور عباس كیارستمی، ژولیت بینوش و ویلیام شیمل در جشنواره كن برگزار شد.

به گزارش فارس به نقل از سایت رسمی جشنواره كن، این نشست مطبوعاتی پس از نمایش فیلم كپی برابر اصل در بخش مسابقه شصت و سومین جشنواره فیلم كن با حضور عباس كیارستمی و ژولیت بینوش برگزار شد.

كیارستمی درباره رابطه خود با هویت شخصیت‌های فیلمش گفت: من در همه تجربیات فیلمسازی كه تاكنون داشته‌ام همیشه چیزی از شخصیت‌های فیلمم را در وجود خود داشته‌ام. وی افزود: فیلم‌های من هیچ‌كدام براساس فرم هنری ساخته نشده بلكه تمامی آنها برگرفته از واقعیت‌اند و من همیشه شخصیت‌ فیلم‌هایم را براساس تجربیات واقعی زندگی‌ام ساخته‌ام.

كیارستمی در ادامه در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران در ارتباط با وجود دیدگاه اجتماعی و سیاسی خاصی در فیلمش گفت: مگر می‌شود در یك جامعه زندگی كرد و دیدگاهی نداشت؟

وی در ادامه گفت: من هیچ‌گاه فیلم‌هایم را با كمك گرفتن از داستان‌های تخیلی و یا ادبی نساخته‌ام بلكه همیشه آنها را با كمك از واقعیت‌هایی كه در دنیای واقعی رخ می‌دهند ساخته‌ام و در دنیای واقعی معیارهای سیاسی و اجتماعی در همه جا وجود دارد.

عباس کیارستمی در فستیوال کن 2010. عکس از ایسنادر ادامه ژولیت بینوش، درباره اولین تجربه‌اش برای كار با یك كارگردان ایرانی گفت: عباس كیارستمی در جلوی دوربین فرصت زیادی به من داد و این آزادی برای یك بازیگر كم‌تر رخ می‌دهد. وی افزود: روش كیارستمی به من این توانایی را داد تا در دنیایی از احساسات غلت بزنم با دست یافتن به اعتماد به نفسی ژرف، به چنان خلاقیتی دست یابم كه پیش از این تجربه آن را نداشته‌ام.

كیارستمی در حاشیه این نشست انتقادهایی را نیز مطرح كرد كه طبق معمول در رسانه‌های خبری اروپایی بیشتر از متن مورد توجه واقع شد.

 

كیارستمی: پدر و پسر را با حامد بهداد در ایران خواهم ساخت

 

كیارستمی، در حاشیه نشست مطبوعاتی فیلم كپی برابر اصل در جشنواره فیلم كن گفت: فیلم بعدی‌ام را با نام پدر و پسر در ایران و بازی حامد بهداد خواهم ساخت.

به گزارش فارس به نقل از سایت سینمایی ورایتی، كیارستمی كه برای نمایش آخرین فیلم خود تحت عنوان كپی برابر اصل در بخش مسابقه جشنواره فیلم كن، در این جشنواره حضور یافته است، روز گذشته در پایان نشست مطبوعاتی این فیلم گفت: فیلم بعدی‌ام با نام موقت پدر و پسر را در ایران خواهم ساخت.

كیارستمی در ادامه افزود: فیلمبرداری این پروژه سینمایی را با حضور حامد بهداد از ماه سپتامبر آغاز خواهم كرد. وی گفت: این كه بگویم موضوع این فیلم چیست، خیلی سخت است چون فیلم از ساختاری روایی برخوردار نیست بلكه برگرفته از فكر و ایده‌ای است كه برای سالیان سال ذهنم را درگیر خود كرده است.

به گزارش ورایتی، كیارستمی از بیان جزئیات بیشتر خودداری كرد.

 

در همین رابطه ببینید

گزارش تصویری از نشست رسانه ای فیلم کپی برابر اصل کیارستمی در کن

 

در همین رابطه بخوانید

فستیوال کن: کیارستمی در مسابقه، الیور استون و وودی آلن در خارج از مسابقه

نگاهی به فیلم کپی برابر اصل کیارستمی

ارزیابی حضور کیارستمی در جشنواره فیلم کن

کن فیلم های بخش دو هفته با کارگردانان را اعلام کرد

خبرگزاری های مهم جهان جشنواره کن را تحریم کردند

کن شصت و سوم آغاز شد

جشنواره کن با سردی و سکوت آغاز شد

رونوشت برابر اصل کیارستمی در فستیوال کن به روی پرده رفت

بینوش: تجربه کار با کیارستمی بی نظیر بود

عباس کیارستمی: فیلمنامه «رونوشت برابر اصل» را مثل همیشه به فارسی نوشتم

ژولیت بینوش برای «رونوشت برابر اصل» بهترین بازیگر زن فستیوال کن شد


 تاريخ ارسال: 1389/2/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.