پرده سینما

زندگی ارنست همینگوی در کوبا به کارگردانی فیلمساز ایرانی‌تبار

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

 

 

پاپا: همینگوی در کوبافیلم پاپا: همینگوی در کوبا به کارگردانی یک ایرانی‌تبار که با شرکت ادریان اسپارکز در نقش همینگوی ساخته شده در آمریکا اکران است.

به گزارش مهر به نقل از یورونیوز، سال ۱۹۵۹ و در اوج انقلاب کوبا خبرنگار جوانی برای دیدار با شخصیت محبوب خود، ارنست همینگوی به هاوانا می رود. پس از انقلاب و قطع مناسبات دیپلماتیک بین آمریکا و کوبا همینگوی مجبور به بازگشت به آمریکا می شود. فیلم پاپا: همینگوی در کوبا پس از پنج دهه زندگی نویسنده اسطوره ای کتاب مرد پیر و دریا در کوبا را بر پرده نقره ای زنده می کند.

پاپا: همینگوی در کوبا اولین فیلم سینمایی هالیوودی است که پس از انقلاب کوبا در این جزیره فیلمبرداری شده است.

باب یاری، کارگردان ایرانی تبار فیلم می گوید: «فیلم روایت واقعی یک خبرنگار جوان و دوستی او با ماری و ارنست همینگوی است. او رابطه نزدیکی با آنها برقرار می کند به طوریکه در دوسال آخر زندگی همینگوی در کوبا مانند پسر آنها است. جنبه های نادیده ای از شخصیت خصوصی همینگوی را از دریچه دید این خبرنگار جوان می بینیم.»

فیلمبرداری در مدت ۹ روز در سال ۲۰۱۳ و بهار سال ۲۰۱۴ انجام شد. زمستان ۲۰۱۴ روسای جمهوری کوبا و آمریکا از آغاز مناسبات دیپلماتیک دو جانبه خبر دادند. صرف نظر از مشکلات مربوط به قطع مناسبات دیپلماتیک، باب یاری که تهیه کنندگی فیلم های هالیوودی متعددی را به عهده داشته است با اشاره به مشکلات کار می گوید: «نبود زیرساخت ها، صحنه و تجهیزات یکی از مشکلات اصلی فیلمبرداری در کوبا بود. نکته جالب دیگر نحوه کار در این کشور است که با تولید در آمریکا تفاوت دارد. کار تولید در آمریکا بین ۱۴ تا ۱۶ ساعت است. جامعه سینمایی کوبا پراحساس، با استعداد و فوق العاده هستند ولی سرعت آنها کمتر است.»

ارنست همینگوی با آفرینش آثار ادبی جاودان و دریافت جایزه نوبل ادبی و پولیتزر سال ۱۹۶۱ میلادی به زندگیش خاتمه داد.



 تاريخ ارسال: 1395/2/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.