پرده سینما

نخل طلای افتخاری کن برای بازیگر «چهارصد ضربه»

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ژان پیرلئونخل طلای افتخاری شصت‌و‌نهمین جشنواره فیلم کن به ژان پیر لئو بازیگر سرشناس و یکی از مهمترین چهره‌های موج نوی سینمای فرانسه اعطاء می‌شود.

به گزارش ایسنا،‌ پس از چهره‌های مطرحی چون آنیس واردا، کلینت ایستوود، مانوئل دی الیویرا، وودی آلن و برنادو برتولوچی، امسال جایزه نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن به ژان پیر لئو بازیگر فرانسوی اعطاء می‌شود.

ژان پیر لئو اولین بار در سن 14 سالگی توسط فرانسوا تروفو کشف شد و قهرمان فیلم چهارصد ضربه در نقش آنتوان دوانل نام گرفت و در همین سن برای نخستین بار به جشنواره کن آمد.

تروفو از ژان پیر لئو در چهار فیلم دیگر در دنباله چهارصد ضربه با نام‌های آنتوان و کولت (1962)، بوسه‌های ربوده شده (1964)، کانون زناشویی (1970) و عشق فراری (1979) نیز استفاده کرد تا نام او به عنوان یکی از ارکان اصلی موج نوی سینمای فرانسه برای همیشه ماندگار شود.

به گزارش سایت رسمی جشنواره کن، این بازیگر فرانسوی جایزه نخل طلای افتخاری کن را روز 22 می (دوم خرداد) همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه این رویداد سینمایی دریافت خواهد کرد.

او سابقه بازی در فیلم آخرین تانگو در پاریس ساخته برناردو برتولوچی، خروجی 1 از ژاک ریوت و همچنین مادر و روسپی ساخته سال 1973 به کارگردانی ژان اوستاش و من یک آدمکش استخدام کردم از آکی کوریسماکی کارگردان مطرح فنلاندی را نیز در کارنامه سینمایی دارد.

فیلم مرگ لوئی چهاردهم به کارگردانی آبرت سرا کارگردان اسپانیایی جدیدترین نقش آفرینی ژان پیر لئو است که روز 19 می و در بخش نمایش‌های ویژه جشنواره فیلم کن به روی پرده خواهد رفت.

شصت‌ونهمین جشنواره فیلم کن از فردا 11 می (22 اردیبهشت) با حضور جورج میلر، کارگردان استرالیایی فیلم مکس دیوانه: جاده خشم در راس هیات داوران رقابتی و با نمایش فیلم کافه سوسایتی جدیدترین اثر وودی آلن آغاز به کار خواهد کرد و تا 22 می (دوم خرداد) ادامه خواهد داشت.



 تاريخ ارسال: 1395/2/22
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>victor:

good

1+0-

چهارشنبه 22 ارديب 




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.