پرده سینما

اعتراض به پوستر فیلم «مردان ایکس» / کمپانی فاکس عذرخواهی کرد

پرده سینما





 

 

 

پوستر فیلم مردان ایکس- آپوکالیپسمحتوای پوسترهای فیلم مردان ایکس: آپوکالیپس به اعتقاد بسیاری نمایش خشونت علیه زنان و به این دلیل شیوه‌ای مناسب برای تبلیغ فیلم نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از گاردین، کمپانی فاکس قرن بیستم به دلیل انتشار پوسترهای فیلم مردان ایکس: آپوکالیپس با تصویر شخصیت‌های اسکار آیزاک و جنیفر لارنس عذرخواهی کرد.

در این پوستر شخصیت خیالی آپوکالیپس با بازی اسکار آیزاک گردن شخصیت میستیک با بازی جنیفر لارنس را گرفته و در کنار آن متنی با این مضمون به چشم می‌خورد: «تنها افراد قدرتمند نجات پیدا می‌کنند.» یکی از منتقدان اصلی این پوستر رز مک‌گاون بازیگر و فیلمساز آمریکایی است که نمایش خشونت علیه زنان را شیوه‌ای مناسب برای تبلیغ کردن فیلم نمی‌داند.

مک‌گاون اعتقاد دارد که این پوستر به جز نشان دادن عجز یک زن در دستان یک مرد محتوای دیگری ندارد. او برای نمونه واکنش یک دختر نه ساله به خشونت موجود در پوستر را اینگونه بیان می‌کند. این دختر پس از دیدن تصویر پرسید: «چرا این مرد هیولا علیه این زن خشونت می‌ورزد؟» این بازیگر در ادامه گفت : «اگر یک دختر 9 ساله این را می‌بیند، چرا فاکس قادر به دیدن آن نیست؟»

فاکس در همین رابطه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما بلافاصله به مفهوم ناخوشایند نهفته در این پوستر پی‌ نبردیم.» این استودیوی فیلمسازی در ادامه ضمن عذرخواهی اضافه کرد: «ما هیچگاه خشونت علیه زنان را قبول نمی‌کنیم.»

 



 تاريخ ارسال: 1395/3/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.