پرده سینما

سینمای آلمان ۸ فیلم را نامزد اسکار ۲۰۱۷ کرد

پرده سینما

 






 

 

اسکارکمیته اسکار سینمای آلمان ۸ فیلم را به عنوان نامزدهای معرفی به عنوان نماینده این کشور در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار معرفی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین دیلی، همانطور که پیش‌بینی می‌شد کمدی تونی اردمن به کارگردانی مارن اده که در جشنواره کن یکی از نامزدهای نخل طلا بود و در نهایت موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه انجمن بین‌المللی منتقدین (فیپرشی) در جشنواره شد، یکی از 8 فیلمی است که از سوی کمیته اسکار سینمای آلمان در فهرست نامزدهای معرفی به اسکار ۲۰۱۷  انتخاب شده است.

این کمدی درام درباره پدری است که برای احیای رابطه خود با دخترش شوخی فریبنده‌ای را با او آغاز می‌کند.

دیگر فیلم‌هایی که شانس حضور به عنوان نماینده سینمای آلمان در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار را در سال ۲۰۱۷  دارند، عبارتند از در سطح چشم به کارگردانی اوی گلدبرنر و یوآخیم دالهوپ، ببین کی برگشته ساخته دیوید اف. وندنت، مه در آگوست به کارگردانی کای وسل، قدرت تغییر ساخته کارل اِی فشنر، مردم در مقابل فیتس باوئر از لارس کرام، خاطرات آن فرانک به کارگردانی هانس اشتین‌بیچلر و اتسفت زوئیگ: خداحافظی با اروپا ساخته ماریا شرادر می‌شوند اما می‌توان گفت شانس فیلم تونی اردمن به سبب درخشش و بازخورد مثبت در جشنواره فیلم کن نسبت به سایر فیلم‌ها بیشتر است.

سینمای آلمان سال گذشته در نهایت فیلم هزارتوی دروغ‌ها ساخته جولیو ریکارلی را به عنوان نماینده خود در جوایز اسکار برگزید که به فهرست اولیه نامزدهای اسکار نیز راه یافت.

فهرست اولیه ۹ فیلم خارجی در جوایز اسکار ۲۰۱۷ روز ۱۷ ژانویه اعلام می‌شود و پنج نامزد نهایی نیز روز ۲۴ ژانویه معرفی می‌شوند.

مراسم اعطای جوایز هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۲۶ فوریه ۲۰۱۷  (یکشنبه ۸ اسفندماه) در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود و قرار است این رویداد سینمایی در بیش از ۲۲۵ کشور جهان به صورت زنده به روی آنتن برود.



 تاريخ ارسال: 1395/5/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.