پرده سینما

پنج هنرمند ایرانی نشان صلح گرفتند

پرده سینما







 

 

ایران درودی، نصرالله افجه‌ای، فاطمه معتمدآریا، محمد فرنود و مژده طباطبایی، نشان صلح دریافت کردند

 

مراسم اهدای نشان و تقدیر از حامیان صلح در چهارمین جشنواره هنر برای صلح در نخستین روز از هفته دفاع مقدس در خانه هنرمندان برگزار شد. ایران درودی، نصرالله افجه‌ای، فاطمه معتمدآریا، محمد فرنود و مژده طباطبایی، پنج چهره‌ای بودند که در چهارمین دوره جشنواره هنر برای صلح، نشان این جشنواره را دریافت کردند.

از آنجا که ملت ایران همواره در دنیا خواهان صلح بوده‌اند، بنابراین پرداختن به موضوع صلح یکی از مضامین موردتوجه مردم و هنرمندان این کشور بوده است. به‌همین‌دلیل نیز در برگزاری جشنواره و نمایشگاه و دیگر برنامه‌های مرتبط با صلح ایرانیان بسیار می‌کوشند. جشنواره هنر برای صلح نیز، جشنواره‌ای است که به گفته برگزار‌کنندگانش تمام هنرمندان در آن سهیم هستند و هر سال تعدادشان بیش از سال گذشته می‌شود. اتفاقی که به مرور به تمامی رشته‌های هنری تسری پیدا می‌کند. انتخاب این هنرمندان براساس تأثیرشان در هنر ایران و شناساندن هنر ایران به جهانیان انجام شده است.

فریدون فربد، دبیر جشنواره هنر برای صلح، می‌گوید: چهارمین دوره این جشنواره با استقبال بسیار خوبی از سمت مخاطبان و هنرمندان روبه‌رو شد و هنرمندانی مانند کورش شیشه‌گران، نصرالله افجه‌ای، حمید عجمی، محمد فرنود، بهنام کامرانی، طاها بهبهانی، فرح اصولی و گیزلا سینایی آثارشان را در این دوره به نمایش گذاشته‌اند.

نکته درخورتوجه برگزاری این جشنواره این است که به صورت کاملاً مستقل است و امسال مژده طباطبایی، مدیر گالری مژده، حامی مالی این پروژه انسان‌دوستانه بود. فربد معتقد است حمایت همه‌جانبه هنرمندان از چنین پروژه‌ای باعث شده بیشترین درصد فروش آثار هنری در این دوره به وقوع بپیوندد. نگاه هنرمندان به زندگی و تأثیر صلح در آثار، یکی از شاخص‌ترین اتفاقات در این دوره از جشنواره است. یک هنرمند با ذهن خلاق، دنیای بهتری را تصور می‌کند که در آن جنگی وجود ندارد و یکی از اهداف جشنواره، فروش آثار به نفع امور بشردوستانه و خیرخواهانه است. بنا بر گفته وی برخی از آثار راه‌یافته با آنکه با موضوع جشنواره شاید ربطی نداشته باشند، اما فروش آنها می‌تواند در جهت کمک به امور صلح‌آمیز باشد.

فربد با اشاره به اینکه ٢٢‌ میلیون تومان بیشترین مبلغ فروش آثاری هنری بوده است، می‌گوید: این هنرمندان هستند که جشنواره را پیش می‌برند. جشنواره‌ای که یک واژه جهانی را دربر دارد و می‌تواند نگاه دنیا را به این موضوع جلب کند. امیدواریم روزی برسد که این جشنواره نگاه دولتمردان را بیشتر و بهتر جلب کند. امسال در این پروژه، رجبی معمار مدیر خانه هنرمندان ایران و کارمندان این خانه کمک زیادی به برگزاری جشنواره کرده‌اند و دبیر جشنواره هنر برای صلح، اظهار امیدواری می‌کند که این حمایت در سال‌های بعد نیز ادامه داشته باشد. امسال برای نخستین‌بار گروه‌هایی که با موضوع صلح کار می‌کردند ازجمله درناهای کاغذی و جشنواره سیمرغ شمایید که شعار باهم‌بودن و صلح را ترویج می‌کردند، به همراه جشنواره هنر برای صلح در یک ‌جا گرد آمده‌ و برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده‌اند.

 

برگرفته از روزنامه «شرق»



 تاريخ ارسال: 1395/6/31
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.