پرده سینما

ایل بیگی در پاسخ به اعتراض اسعدیان: مسائل را در فضای تفاهم حل خواهیم کرد

پرده سینما

 







 

 

 

حبیب ایل بیگیمعاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی گفت:‌ رابطه خوبی با شورای صنفی نمایش داریم و مسائل را در فضای تفاهم حل خواهیم کرد.

حبیب ایل بیگی درباره صحبت‌های اخیر همایون اسعدیان (رئیس شورای صنفی نمایش) در خصوص اعتراض به دخالت دولت در تصمیمات شورای صنفی نمایش گفت: ما بعد از اینکه از تصمیم شورا در خصوص باز بودن سینماها در روزهای تاسوعا و عاشورا مطلع شدیم، مخالفت‌مان را به نماینده‌مان در شورا اعلام کردیم و گفتیم هر چند امسال دست‌مان از لحاظ تولیدات عاشورایی و دفاع مقدس پُر است اما همچنان نمایش فیلم در این روزها باید با مشورت در داخل سازمان سینمایی انجام می‌شد و هماهنگی بیشتری صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: در این خصوص با سخنگوی شورا هم صحبت کردیم و برخی از صاحبان فیلم‌ها هم موافق تصمیم ما بودند. ضمن اینکه خیلی از سینماها هم از این تصمیم شورا استقبال نکردند. البته شاید بهتر بود در این خصوص با خود رئیس شورای صنفی صحبت می‌کردیم و بخشی از دلخوری آن‌ها طبیعی است اما فکر می‌کردیم این تصمیم درست است.

این مسئول همچنین در پاسخ به وضعیت دفاتر  پخش فیلم‌ها که به دلیل پخش تیزر فیلم‌ها از ماهواره، فعالیت‌شان به حالت تعلیق درآمده است، گفت که در حال پیگیری هستند و توضیحات بیشتر را به بعد موکول کرد.

همایون اسعدیان امروز گفته بود: در جلسه قبلی شورای صنفی نمایش مصوب شده بود در ایام تعطیلات محرم اکران سه فیلم اروند، هیهات و کربلا، جغرافیای یک تاریخ ادامه پیدا کند. کاری که در سالهای گذشته هم انجام شده و فیلم‌هایی که با این ایام همخوانی داشته‌اند، شامل تعطیلی نمی‌شدند و به اکران خود ادامه می‌دادند.

وی ادامه داده بود: مانند تلویزیون که در این روزها فیلم‌هایی که از لحاظ مضمومی با محرم همخوانی داشته باشد را پخش می‌کند و امسال هم شاهد پخش این آثار بودیم.

اسعدیان با اظهار تاسف از اینکه مسئولین ارشاد بدون هماهنگی با شورای صنفی و اینکه شورا را در جریان قرار بدهند اعلام تعطیلی عام کردند، خاطرنشان کرده بود: از اکران این سه فیلم جلوگیری شد و در حالی که در یک سال گذشته هماهنگی کاملی بین شورای صنفی و مسئولین ارشاد وجود داشته اما این مورد بدون هماهنگی انجام شد که آن را دخالت در امور شورای صنفی می‌دانیم.

رئیس شورای صنفی نمایش گفته بود:‌ اصولا دخالت دولت در امور صنفی به نفع سینما نیست و به همین دلیل جلسه ‌امروز 26 مهر ماه شورا مصوبه‌ای نداشت تا در هفته آینده بعد از جلسه با آقای ایل‌بیگی (مسوول اداره نظارت و ارزشیابی) و حل این مشکل جلسات را از سر بگیریم.



 تاريخ ارسال: 1395/7/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.