پرده سینما

هنرمندان به یاد «دنیا فنی‌زاده» گردهم آمدند

پرده سینما

 







 

 

مراسم یادبود دنیا فنی زادهمراسم سومین روز درگذشت زنده‌یاد دنیا فنی‌زاده با حضور چشمگیر اهالی هنر برگزار شد.

به گزارش ایسنا، جمعی از هنرمندان ظهر روز شنبه (۱۱ دی‌ماه) در مسجدالرضا (ع) گردهم آمدند تا به مناسبت سومین روز درگذشت دنیا فنی‌زاده، یاد این هنرمند عروسک‌گردان را گرامی دارند.

در این مراسم که علاوه‌بر خانواده، همکاران و دوستان صمیمی او و نیز تعدادی دیگر از اهالی سینما و تئاتر به مسجد آمده بودند، سخنران مراسم در سخنانی اظهار کرد: دنیا فنی‌زاده بانویی بود که سال‌ها با حرکت هنرمندانه عروسکی خود، توجه کودکان و حتی بزرگسالان را جلب کرد و امروز یاد ایشان و پدرشان پرویز فنی‌زاده را گرامی می‌داریم.

او با اشاره به اینکه بیشتر فیلم‌های گربه آوازه‌خوان و کلاه قرمزی را از این هنرمند به یاد دارد، افزود: در کارنامه هنری خانم فنی‌زاده آثار متعددی وجود دارد که هیچ کدام فراموش نمی‌شوند، چرا که معتقدم آثار شخصیت‌هایی همچون شکسپیر، میکلانژ و در ایران علی حاتمی به گونه‌ای ماندگار است که از یاد نمی‌روند، حتی اگر از نظر کمّی زیاد هم نباشند.

وی با بیان اینکه پیش از خانواده و دوستان این هنرمند، باید به کسانی همچون حمید جبلی، ایرج طهماسب و مرضیه برومند تسلیت گفت که با او کار می‌کردند و انس داشتند، از افراد دیگری همچون نازنین نوذری، شادی پورمهدی و فاطمه معتمدآریا یاد کرد که در تمام سال‌های بیماری کنار دنیا فنی‌زاده بودند و با او خندیدند و اشک ریختند.

او همچنین به فرشته طائرپور، حمید مدرسی و مرضیه محبوب هم اشاره کرد که در روزهای سخت کنار این هنرمند بودند و از تلاش‌ها و زحمات دست‌اندرکاران خانه سینما از جمله شاهسواری، ملکی و وافری و کادر پزشکی و درمانی بیمارستان محل درمان فنی زاده قدردانی کرد.

در حاشیه این مراسم ایرج طهماسب درباره اظهار نظری که از جانب او در شبکه‌های مجازی منتشر شده و بر این مسئله تأکید دارد که به جای برگزاری بزرگداشت در جشنواره فیلم کودک، بهتر بود وقتی زنده بود از او تجلیل می‌شد به خبرنگار ایسنا گفت: من هیچ صفحه‌ای در شبکه مجازی ندارم و آنچه گفته شده از طرف من نبوده است.

وی همچنین اظهار کرد که هنوز هیچ تصمیمی درباره ادامه ساخت مجموعه کلاه قرمزی برای نوروز و چگونگی انجام کار گرفته نشده است.



 تاريخ ارسال: 1395/10/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.