پرده سینما

ماجراجویی‌های دن كیشوت به سبک دزدان دریایی کارائیب

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ماجراجویی‌های دن كیشوت در دو روایت متفاوت توسط صنعت سینما تبدیل به فیلم سینمایی می‌شود. قرار است كار تولید هر دو فیلم به صورت همزمان آغاز شود. یکی از دو فیلم در حال و هوای دزدان دریایی کارائیب ساخته می شود.

 

یک نقاشی از آسیاب های بادی دن کیشوتدر شرایطی كه از مدت‌ها قبل بحث تولید نسخه جدید سینمایی دن كیشوت توسط تری گیلیام مطرح بود، جوئل سیلور هم قصد دارد یك نسخه سینمایی دیگر از آن تهیه كند.

نسخه سینمایی گیلیام مردی كه دن كیشوت را كشت نام دارد. فیلمنامه این فیلم چند سال قبل آماده شد و در این مدت، گیلیام تلاش داشته آن را كارگردانی كند. گیلیام مدتی قبل اعلام كرد مسائل مالی این پروژه،حل شده و وی به زودی كلید فیلمبرداری آن را می‌زند اما در زمانی كه گیلیام این خبر را اعلام كرد، جوئل سیلور هم گفت یك فیلم دن كیشوتی را برای كمپانی برادران وارنر تهیه خواهد كرد.

این فیلم پروژه بدون نام دن كیشوتی جوئل سیلور نام دارد و به گفته سازندگانش ،حال و هوایی شبیه مجموعه فیلم دزدان دریایی كارائیب خواهد داشت.

از آنجا كه هر دو فیلم به صورت همزمان جلوی دوربین می‌روند، هر دو برای نمایش عمومی در فصل تابستان 2012 آماده خواهند شد. تهیه كنندگان هر دو نسخه جدید سینمایی دن كیشوت این روزها در حال انتخاب بازیگران نقش‌های اصلی خود هستند. با این حال، تری گیلیام در یك گفت‌وگو نسبت به اقدام جوئل سیلور برای ساخت یك فیلم دن كیشوتی، موضع‌گیری منفی كرده است. او می‌گوید: «من چند سال است كه در تلاش ام تا فیلمی براساس كاراكتر دن كیشوت بسازم و درست نبود كه كسی دیگری هم به فكر استفاده از این سوژه بیفتد.» اما سخنگوی كمپانی برادران وارنر با رد این گفته، این نظر به را مطرح می‌كند كه انحصار تولید یك فیلم دن كیشوتی در اختیار هیچ یك از كمپانی‌ها و شركت‌های فیلم‌سازی نیست و هر كسی می‌تواند آن را به عنوان سوژه اصلی فیلم خود مورد استفاده قرار دهد.

دن كیشوت كه یك اثر كلاسیك ادبی است توسط سروانتس اسپانیایی‌تبار نوشته شده و قصه مرد ماجراجو و رویایی را تعریف می‌كند كه تخیلات خود را به جای واقعیت‌های دوروبر خود می‌گذارد و طی یك سفر هیجان انگیز، به مبارزه، با یك سری موجودات خیالی می‌رود.

صنعت سینما قبل از این بارها قصه دن كیشوت را تبدیل به فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی كرده است،كه معروف‌ترین آنها نسخه‌ای است كه صنعت سینمای شوروی (سابق) تولید كرد. این فیلم كه سال 1957 توسط گریگوری كوزینتسف كارگردانی شد، نیكلای چركاسف را در نقش دن كیشوت داشت. دن کیشوت اورسن ولز هم که پس از مرگ وی کامل شد یکی از استثنایی ترین برگردان های سینمایی از این اثر معروف سروانتس است.


 تاريخ ارسال: 1389/3/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.